نرم افزاری نوین برای مدلسازی مخزن

شرکت رسوپتیما موفق به توسعه نرم افزاری نوین به نام ResX شده است. این نرم افزار ابزاری برای آماده سازی داده ها و مدلسازی مخزن است که به طور موفقیت آمیزی توانسته چالش های شبیه سازی را مدیریت نماید.

به گزارش خبرنگار دانش وفناوری «انرژی امروز»، دستیابی به مدل های مخزنی قابل اعتماد مستلزم استفاده از تمامی داده های مورد نیاز با رویه ای مشخص است. از طرف دیگر یکپارچگی داده ها بخش های مختلف مانند اطلاعات گروه زیر دریا (در مطالعات میادین دریایی) و اطلاعات گروه سنگشناسی از اهمیت زیادی برخوردار است.

در کنار حفظ یکپارچگی مدل ساخته شده باید عدم قطعیت ها را نیز مدنظر قرار داد. بر مبنای روش های متداول، یک گروه شبیه سازی باید ماه ها و بلکه چندین سال، زمان برای ایجاد یک مدل واحد به عنوان مبنا اختصاص می داد. در راه ازدیاد برداشت، با توجه به سپری شدن زمان ممکن بود مدل ایجاد شده با شرایط فعلی مخزن فاصله داشته و نتایج پیشبینی آن قابل توجه نباشد و متعاقب آن مدیریت مخزن با چالش تصمیمات ناصحیح و عدم تخصیص کافی منابع مواجه شود.

شرکت رسوپتیما موفق به توسعه نرم افزاری نوین به نام شده است. نرم افزار ResX با ارائه ابزاری متفاوت برای آماده سازی داده ها و مدلسازی مخزن، به طور موفقیت آمیزی توانسته چالش های شبیه سازی را مدیریت نماید. یکی دیگر از ویژگی های این نرم افزار استفاده از تمامی داده های موجود در تمامی بخش های مطالعاتی است.

این ویژگی باعث می شود همه متغیرهای مهم مطالعه شوند تا عدم قطعیت مخزن کاهش یابد. به علاوه هنگام پیاده سازی فرآیند شبیه سازی دینامیک مخزن، این نرم افزار قادر است برخی از متغیرهای به کار رفته در توصیف مدل را هر بار به روزرسانی نماید. به طور کلی با استفاده از این نرم افزار، شبیه سازی و آماده سازی داده ها در یک مرحله انجام می شود. همین امر موجب پیشگیری از ایجاد برخی چالش های شبیه سازی می گردد. به علاوه، این نرم افزار توانایی ردیابی و مطالعه عدم قطعیت در تمامی مراحل شبیه سازی را داراست و می تواند در تصمیم گیری های اقتصادی پروژه نقش مؤثری داشته باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن