ژاپن به دنبال افزایش انرژی‌های تجدیدپذیر

با درخواست طرفداران محیط زیست از دولت ژاپن برای آسان‌سازی سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر، این کشور به دنبال بازنگری در آینده انرژی‌های تجدیدپذیر است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» براساس رهنمودی که دو سال پیش مقامات ژاپن اعلام کردند انرژی‌های تجدیدپذیری چون برق خورشیدی و برق‌آبی بین 22 تا 24 درصد ترکیب انرژی کشور در سال 2030 را به خود اختصاص می‌دهند. زغال سنگ هم 26 درصد و گاز طبیعی مایع 27 درصد از این ترکیب را برعهده خواهند گرفت.

اما در حال حاضر شک و تردیدهایی نسبت به واقعی بودن هدف 20 تا 22 درصدی سهم انرژی هسته‌ای در ترکیب انرژی ژاپن وجود دارد آن هم در زمانی که هنوز هم بعد از فاجعه سال 2011 فوکوشیما بسیاری از نیروگاه‌های اتمی این کشور خاموش هستند، شک و تردیدهایی نسبت به چگونگی رویایی دولت ژاپن با این مقوله وجود دارد.

بر همین اساس، آسیاتایمز نوشته است که افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال 2030 می‌تواند نشانه سیاسی خوبی برای بازار باشد. در حال حاضر تعداد زیادی پروژه مربوط به برق زغال سنگی در این کشور وجود دارد که یک سوم آنها در حال راه‌اندازی هستند و بقیه در مرحله ارزیابی‌های زیست محیطی هستند.

برآوردها می‌گویند که ژاپن که قرار بود در دوره زمانی 2008 تا 2012 از انتشارات خود را نسبت به سال 1990 حدود 6 درصد کاهش دهد، در کنار اتحادیه اروپا و نیوزلند از بزرگ‌ترین بازیگران عرصه تجارت کربن محسوب می‌شود.

بر اساس اجلاس پاریس در سال 2015، ژاپن برای کاهش 26 درصدی انتشارات خود تا سال 2030 اعلام آمادگی کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن