بیش از 5 هزار میلیارد سهم مناطق نفت خیز و محروم از صادرات انرژی

 بنابر تبصره 1 لایحه بودجه سه درصد صادرات نفت خام و میعانات گازی برای مناطق و شهرستانهای نفتخیز، گازخیز و کمتر توسعه یافته مطابق ترتیبات مندرج در قانون برنامه ششم توسعه این قانون پنجاه هزار و هشتصد میلیارد ریال تعیین می شود.

به گزارش انرژی امروز، حسن روحانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه سال 97 را تقدیم رییس قوه مقننه کرد. بر اساس اطلاعات موجود این بودجه نویسی به شکل سنتی سابق نبوده است و بنابر سخنان مسئولان و برخی نمایندگان از جمله محمدرضا تابش بودجه نویسی عملیاتی مدنظر دولتمردان بوده است.

ارائه گزارش 3 ماهه هزینه کرد منابع حاصل از صادرات نفت و گاز از سوی وزارت نفت

بر اساس بند الف تبصره 1 ماده واحده سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز، 32 درصد، تعیین می شود و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در طول سال و متناسب با وصول منابع، بلافاصله نسبت به واریز این وجوه و سهم 14.5 درصد شرکت ملی نفت ایران از کل صادرات نفت و میعانات گازی(معاف از تقسیم سود سهام دولت) و همچنین سهم 3 درصد مناطق نفتخیز، گازخیز و کمتر توسعه یافته  بنابرجداول این بودجه اقدام کند. مبالغ مذکور به صورت ماهانه واریز و از ماه یازدهم سال محاسبه و تسویه می شود.

بر اساس آن، گزارش هزینه کرد وجوه این بند هر سه ماه یکبار به کمیسیونهای برنامه و بودجه و محاسبات و انرژی مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور توسط وزارت نفت ارائه میگردد.

همچنین بند ب این لایحه، سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز بنابر این قانون معادل نهصد و پنجاه و نه میلیون و سیصد و چهارده هزار و چهارصد و سه میلیون ریال و منابع مربوط به سه درصد صادرات نفت خام و میعانات گازی برای مناطق و شهرستانهای نفتخیز، گازخیز و کمتر توسعه یافته مطابق ترتیبات مندرج در قانون برنامه ششم توسعه این قانون پنجاه هزار و هشتصد میلیارد ریال تعیین می شود.

بخش های دیگر بودجه 97 درباره عملکرد و تخصیص اعتبارات نهادها و دستگاه های در فایلهای پیوست ارائه شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن