توقف سرمایه‌گذاری اکتشاف نفت و گاز گروه بانک جهانی

گروه بانک جهانی متعهد شده است در راستای مبارزه با تغییرات اقلیم از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اکتشاف و توسعه نفت و گاز در دنیا دست بردارد.

به گزارش خبرنگار «بین الملل «انرژی امروز» یکی از مهمترین موسسات توسعه و سرمایه‌گذاری جهانی، یعنی گروه بانک جهانی WBG، اعلام کرده است برای کمک به اقدامات مربوط به مبارزه با تغییرات اقلیم سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اکتشاف نفت و گاز را در دنیا متوقف خواهد کرد.

تلگراف نوشته است که گروه بانک جهانی، که در بر گیرنده بانک جهانی و سه موسسه مالی دیگر نیز هست، در اجلاس پاریس در روز چهارشنبه در اعلام کرده است که متعهد به توقف سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اکتشاف نفت و گاز است.

این اجلاس به میزبانی فرانسه و رییس جمهور این کشور، امانوئل ماکرون و حضور 164 رهبر جهانی، اعضای دولت، بزرگان تجارت و نمایندگان دیگر سازمان‌ها در کاخ الیزه برگزار می‌شود.

این اقدام گروه بانک جهانی یک تغییر استراتژیک برای این گروه است که پیش از این به سرمایه‌گذاری در اکتشاف منابع طبیعی مثل گاز طبیعی، نفت و مواد معدنی در کشورهای در حال توسعه اقدام کرده و هدف آن مبارزه با فساد و استثمار از طریق حکم‌رانی مناسب بوده است.

در حال حاضر بانک جهانی 961 میلیون دلار عملیات ضمانت شده دارد که از سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی در اکتشاف نفت و گاز حمایت می‌کند.

این بانک با دولت مصر قرارداد وامی به ارزش 1.15 میلیارد دلار برای کاهش یارانه‌های سوخت‌های فسیلی و تشویق برای سرمایه‌گذاری در انرژی‌های کم کربن را امضا کرده است.

در سال 2016،‌ این بانک در آفریقای جنوبی سرمایه‌گذاری 50 میلیون دلاری در اکتشاف نفت انجام داد و به شرکت پان‌آمریکن انرژی هم 120 میلیون دلار برای توسعه تاسیسات نفت و گاز آرژانتین پرداخت.

گروه بانک جهانی تاکید کرده است که ممکن است در مواردی استثنایی در کشورهای فقیر از پروژه‌های توسعه اکتشاف نفت و گاز حمایت کند آن هم در زمانی که احساس می‌کند مزایای زیادی از دسترسی به انرژی برای این کشورها وجود دارد.

بنابراین این گروه احتمالا حمایت 700 میلیون دلاری خود از پروژه گازی سانکوفا در غنا را که برای دسترسی فقرا به گاز طبیعی برای تولید برق پاک است، ‌ادامه دهد.  

جیم یانگ کیم، رییس گروه بانک جهانی می‌گوید «هر روز تغییرات اقلیم موضوعی حیاتی‌تر می‌شود، تهدیدی اقتصادی، اجتماعی و وجودی برای تمام کشورها».

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن