نسل جدید مته های حفاری

هالیبرتون روز گذشته از 4 مدل مته جدید برای حفاری با شرایط مختلف رونمایی کرد. تمامی این مته ها از خانواده مته های «PDC» به شمار می روند که دندانه های آن ها متناسب با یک عملیات مخصوص اصلاح و  به روز شده اند.

به گزارش خبرنگاردانش و فناوری «انرژی امروز»، دندانه های نوین با نام تجاری «GeMetrix» ظرفیت و قدرت مته های «PDC» را نسبت به حالت سنتی و مسطح این مته ها به مراتب بیشتر می کنند. مته های سنتی و مسطح عموما با چالش هایی نظیر گرم شدن زیاد و خوردگی هنگام حفاری مواجه می شوند که این وقوع این پدیده ها باعث کاهش کاهش طول عمر مته های الماسی و به طبع آن کاهش عملکرد حفاری می شود.

معاون بخش خدمات مته شرکت هایبرتون درباره نسل جدید دندانه ها می گوید:« ارائه 4 دندانه نوین برای 4 عملیات مجزا و متفاوت نشان دهنده قدرت و تجربه هالیبرتون در زمینه مشتری مداری و بهره گیری از دانش روز دنیا در جهت کاهش هزینه های حفاری است.»

او در ادامه می افزاید:« در یکی از عملیات فراساحلی در مکزیک، استفاده از مته های «GeoMetrix» منجر به افزایش 700 متری نرخ نفوذ و کاهش 3 روزه عملیات به هنگام حفاری سازند کربناته-شیلی شد.»

خط تولید جدید هالیبرتون در زمینه دندانه مته شامل موارد زیر می شود: 1. دندانه «Chisel» برای حفاری سازند های شکننده نظیر کربناته ها 2. دندانه استوانه ای «Chopper» به منظور کاهش دما هنگام حفاری با انرژی بالا مثل حفاری در سازندهای شیلی 3. دندانه «Dagger» که حاوی شیارهایی مخصوص برای منظور بهبود عملیات تمیزکاری و ممانعت از انسداد مته است و 4. دندانه «Machete» که نوک آن به منظور حفاری در سازندهایی که نیاز به اعمال فشار بیشتر به نوک دندانه وجود دارد، بهینه شده اند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن