نگرانی رمی‌ها از آتش‌سوزی خطوط لوله گاز

انفجار ایستگاه گاز در اتریش در خط لوله حیاتی و چهارراه خطوط لوله تغذیه کننده اروپا، باعث شد که رم ایتالیا با بالا رفتن قیمت گاز و نگرانی از کمبود انرژی، در این کشور شرایط اضطرای اعلام کند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» حالا با اتصال مجدد خط لوله گاز در شب پنج شنبه، این نگرانی‌ها فروکش کرده است اما این آتش سوزی باعث شده است که بحث‌های جدید در ایتالیا در بگیرد آن هم بر سر این‌که ایتالیا تا چه باید اجازه عبور خطوط لوله گاز را از سرزمین خود بدهد.

حزب مخالف در ایتالیا با عنوان جنبش 5استار، می‌گوید این انفجار دلیل مخالفت این جنبش را با خطوط لوله گاز نشان داد، این خطوط لوله خطرناک هستند و باعث وابستگی کشور به تامین کنندگان خارجی می‌شوند.

ایتالیا نقطه تقاطع غرب و شرق اروپاست، بخش استراتژیک برنامه‌های اتحادیه اروپا برای رهایی از وابستگی به گاز روسیه، روسیه یک سوم گاز اتحادیه اروپا را تامین می‌کند.

از ایتالیا چهار خط لوله عبور می‌کند، یک خط لوله گاز روسیه به اتریش، دومی خط لوله گاز هلند، و دو خط لوله که از آفریقا به اروپا می‌آید. خط ارتباطی اتریش بسیار برای ایتالیا مهم است چون یک سوم تقاضای گازی ایتالیا از همین خط تامین می‌شود.

رم در تلاش است خط لوله پنجم یعنی خط ترانس-آدریاتیک TAP را نیز به این کشور بیاورد، ‌این خط لوله قرار است تا سال 2020 گاز دریای خزر را به اروپا برساند.

مخالفان اما با یادآوری آتش‌سوزی و انفجار در اتریش از خطرات این خطوط لوله ابراز نگرانی می‌کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن