جانسون آب هلوی فوکوشیما را سر کشید

وزیر امور خارجه بریتانیا یک قوطی آب هلوی تولیدی فوکوشیما را سر کشید.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا، هدیه وزیر امور خارجه ژاپن را سر کشید تا نشان دهد غذاها و آشامیدنی‌های تولیدی فوکوشیما بعد از حادثه هسته‌ای این کشور ایمنی لازم را دارند.

جانسون پس از نوشیدن این آب میوه با «به‌به» گفتن قضاوت خودش را در مورد نوشیدنی اهدایی تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن، نشان داد.

وزیر امور خارجه ژاپن این حرکت بوریس جانسون را با تلفن همراه خود فیلم‌برداری کرده است تا به همه ثابت شود که مواد غذایی تولیدی فوکوشیما، هفت سال بعد از این اتفاق سالم هستند.

در حالی که بسیاری از کشورها محدودیت‌هایی برای واردات کالا از این منطقه تولید کننده هلو در نظر گرفته‌اند، اتحادیه اروپا این ماه اعلام کرد که محدودیت‌های واردات مواد غذایی کشاورزی و دریایی را از این منطقه تسهیل خواهد کرد.

بعد از فاجعه سال 2011 در فوکوشیما که منجر به انفجار در راکتور هسته‌ای فوکوشیما شد، بیش از 50 کشور دنیا واردات محصولات کشاورزی را از ژاپن ممنوع کردند و در حال حاضر چین و ایالات متحده به این ممنوعیت واردات ادامه می‌دهند.

گاردین نوشته است که جانسون در حالی که برچسب روی این نوشیدنی را می‌خواند گفت «خیلی عالیه… به‌به». بنابراین به نظر می‌رسد این وزیر هیچ نگرانی بابت این محصولات ندارد.

گاردین توضیح می‌دهد که جانسون این نوشیدنی را بدون هیچ حادثه‌ای نوشید اما این گونه تلاش‌ها برای دیگر سیاستمداران برای استفاده از مواد غذایی یا نوشیدنی‌های خاص برای القای یک موضوع خاص یا صرفا خودشیرینی کردن برای رای‌دهنگان، گاه با طعم تلخی مواجه بوده است.

در سال 1990، تلاش جان گامر، ‌وزیر کشاورزی، برای همبرگر خوراندن به دختر چهار ساله‌اش با موفقیت همراه نبوده است.

در سال 2011 هم یکی از اعضا حزب نخست وزیر ژاپن، یک لیوان آب تمیز جمع‌آوری شده از ساختمان دو راکتور هسته‌ای در فوکوشیما دایچی را نوشید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن