سوآپ 270 هزار تن سوخت از بندر نکا

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با بیان اینکه حدود هفت ماه است که سوآپ نفت از بندر نکا آغاز شده است، گفت: از زمان آغاز سوآپ 55 فروند شناور نفتی در بندر نکا پهلودهی شد و حدود 270 هزار تن سوخت به کشورهای دیگر سوآپ شده است.

سیاوش رضوانی افزود: از سرگیری سوآپ نفت خام از کشورهای آسیای میانه از طریق بندر نکا موجب رونق حمل و نقل دریایی می‎شود ضمن اینکه فرصت‌های اشتغالزایی فراوانی را به همراه دارد.

وی  با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای تامین تجهیزات تخلیه و بارگیری مواد نفتی در بندر نکا تصریح کرد: بندر نکا با قابلیت پهلودهی انواع شناورها نفتی می‌تواند نقش راهبردی را در حوزه سوآپ ایفا کند.

رضوانی درباره اولویت‌های بندر امیرآباد، گفت: اولویت اصلی بندر امیرآباد رونق ترانزیت است زیرا کشورهای آسیای میانه علاقه‌مند هستند کالاهای خود را از مسیر ایران به سمت افغانستان و عراق ارسال کنند و بندر امیرآباد مناسب‌ترین راه برای ترانزیت کالا به این کشورها است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در ادامه گفت: علاوه بر این کشورهای حاشیه خزر تمایل دارند صادرات و واردات خود را را از مسیر ترانزیت ایران و از طریق دریای عمان و خلیج فارس اجام دهند.

وی با اشاره به کمبود بار در بنادر حاشیه دریای خزر گفت: در حال حاضر تنوع کالا در خزر به‌شدت کم شده و فقط 4 نوع کالا از جمله غلات، چوب، کاغذ و تا حدودی آهن حمل و نقل می‌شود.

این مقام مسوول در بندر امیرآباد افزود: باید بتوانیم از فرصت‌هایی که در کریدورهای شمال خزر و در مسیر چین ایجاد شده است، استفاده و کالاها را به سمت ایران جذب کنیم.

رضوانی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های ما بقای بخش خصوصی و ارتقای سطح وفاداری آنهاست، ضمن اینکه در راستای سیاست‌های مشتری‌مداری، بازاریابی برای جذب صاحبان کالا و استقرار کارخانجات و تولیدکنندگان در منطقه ویژه امیرآباد در دستور کار قرار دارد.

وی با درباره اسکله رو- رو بندر امیرآباد گفت: این پروژه تقریبا در مراحل پایانی ساخت قرار دارد، اما بخشی از تجهیزات مورد نیاز که باید از خارج از کشور تامین شود، هنوز خریداری نشده است.

به گفته رضوانی اسکله رو- رو بندر امیرآباد خردادماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن