شرکت جندی‌شاپور جایزه ملی پروژه سال را دریافت کرد

شرکت جندی شاپور به عنوان پیمانکار پروژه واحد کلاستر میدان نفتی یاران شمالی جایزه ملی پروژه سال هفتمین جشنواره مدیریت پروژه ایران را دریافت کرد.

به گزارش انرژی امروز، هفتمین جشنواره مدیریت پروژه ایران، دوشنبه ۲۷ آذر ماه در هتل اوین برگزار شد و پروژه‌های برتر با توجه به سطوح تعالی و همین‌طور پژوهش‌های برتر جوایز خود را دریافت کردند.

در این مراسم «پروژه واحد کلاستر میدان نفتی یاران شمالی» شرکت جندی شاپور که از نوع پروژه‌های بزرگ محسوب می‌شود، جایزه ملی مدیریت پروژه و تندیس بلورین را دریافت کرد. این پروژه با مدیریت مهندس مهرداد دوستکام از بهمن ۱۳۹۳ آغاز و در آبان ۱۳۹۵ به بهره‌برداری رسید.

حوزه نفتی یاران شمالی، میدان مشترک ایران و عراق و با شیبی به سمت کشور عراق است. عراق با همکاری شرکت‌های غربی از ۵ سال پیش برداشت را آغاز نموده، به همین دلیل بهره‌برداری از این میدان در اولویت وزارت نفت قرار گرفت. برای تسریع در روند اجرا طرح به چندین پروژه تقسیم شده و فعالیت‌های احداث واحد جمع‌آوری، تفکیک و ارسال نفت و گاز برای استحصال روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت خام به شرکت جندی‌شاپور واگذار گردید. محدود پروژه شامل مهندسی تفصیلی، تدارکات، نصب و راه‌اندازی برای بخش‌های جمع آوری ، تفکیک و انتقال نفت، نمک زدایی، تقویت فشار و انتقال گاز، مشعل، میترینگ، یوتیلیتی، نیروگاه و ۲۰ واحد ساختمان صنعتی و غیر صنعتی به مساحت ده هزار متر مربع می‌باشد.

شرکت جندی شاپور برای مدیریت پروژه ها بر مبنای استانداردهای مدیریت پروژه PMBOK، از تیم مشاوره شرکت پیشرو مدیریت پیران (PMPiran) بهره می‌برد.

جوایز هفتمین دوره جایزه مدیریت پروژه ایران به ترتیب به صورت زیراهدا گردید؛

تندیس سیمین اهدا شد به:

پروژه احداث واحد گوگردزدایی از نفت و گاز پالایشگاه تبریز- شرکت طراحی و ساختمان نفت

تندیس بلورین اهدا شد به:

واحد کلاستر میدان نفتی یاران شمالی – شرکت جندی شاپور

سیستم کنترل یکپارچه تابلوهای برق فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی – شرکت کرمان تابلو

فاز ۱۹ توسعه میدان گازی پارس جنوبی – شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران

لوح اهتمام به تعالی اهدا شد به:

سد مخزنی سومبار – شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی

تقاطع غیرهمسطح میدان ولیعصر شیراز – گروه تخصصی قائم موسسه عمران

تونل شهید حکیم – قرب نوح (ع) موسسه حرا

واحد تغلیظ مس سونگون – قرب کربلا موسسه سازندگی امین

جایزه مدلی مدیریت پروژه چگونه اهدا می شود؟

مدل تعالی پروژه (Project Excellence Model) که برمبنای مدل اروپایی تعالی کسب‌وکار (EFQM) در حوزه پروژه و مدیریت پروژه‌ها طرحریزی شده است، مبنای جایزه بین‌المللی مدیریت پروژه می باشد. مدل تعالی پروژه اولین بار توسط انجمن مدیریت پروژه آلمان (GPM) و بنا به درخواست انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه توسعه یافت. و برای ارزیابی انواع مختلف پروژه ها قابل بکارگیری است.

بر مبنای مدل تعالی مدیریت پروژه، همه ساله پروژه‌های برتر در سطح ملی و بین‌المللی ارزیابی و ضمن دریافت گزارش بازخورد و نقاط بهبود، جوایز پروژه‌های برتر را دریافت می‌کنند.

جایزه ملی مدیریت پروژه ایران ، برای اولین بار توسط انجمن مدیریت پروژه ایران با حمایت گسترده سازمانها و نهادهای دولتی و خصوصی فرآیند جایزه ملی مدیریت پروژه ایران را اجرا نموده است. این جایزه برای اولین‌بار در آذرماه ۱۳۸۸ در پنجمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت پروژه ایران به منتخبین اعطاء شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن