مشکلی در تامین گاز کوهبنان نیست

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت:از دولت و مسوولان انتظار بازسازی هرچه سریعتر اماکن آسیب دیده مردم را داریم و به مردم عزیز کوهبنان اطمینان می‌دهیم حداکثر تلاش در دولت انجام شود.

به گزارش »انرژی امروز» نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت، مسوولان استانى و کشورى، وزارت کشور، سازمان مدیریت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامى، انتظار داریم هرچه سریعتر مقدمات لازم براى بازسازى اماکن آسیب دیده و تخریب شده ى مردم، در بخش هاى مختلف مسکونى، تجارى و غیره، فراهم شود.

حسین امیری خامکانی در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا منطقه کویر گفت: متأسفانه پدیده زلزله هر روز در اقصى نقاط کشور حوادثى را به وجود مى‌آورد. این زلزله چهارشنبه شب در پایتخت کشور و شب گذشته هم در بهبهان و کوهبنان رخ داده است.

وی افزود: زلزله متأسفانه تعدادی مصدوم نیز در کوهبنان داشت، که تا به حال ۵ نفر به صورت مستقیم ناشى از زلزله  و ٣٧ نفر دیگر به صورت غیر مستقیم، مجروحیت ناشى از فرار در حین زلزله و یا بیماران قلبى مصدوم‌شده اند.

وی ادامه داد: از همان لحظات اولیه با فرماندارى کوهبنان، استاندارى کرمان و مسئولین استانى و کشورى در ارتباط بودیم، که ستاد بحران شهرستان تشکیل شد و تلاش شد مسئولین زیر ساخت هاى مورد نیاز مردم مثل آب، برق و گاز حل بشود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: هلال احمر، اکیپ هایى از زرند، راور، رفسنجان و کرمان را اعزام کرده تا به کمک امدادگران خود در کوهبنان بیایند. راهدارى استان نیز اکیپ هایى براى بررسى راه هاى روستایى به منطقه اعزام کرده است.

امیری بیان کرد: بیمارستان‌هاى امام على (ع) زرند و باهنر کرمان، آماده ى خدمت رسانى درمانى و اورژانسى، در صورت نیاز احتمالى مى باشند.

وی خاطر نشان کرد: تماس هایى با هلال احمر استان داشته ایم که براى اسکان مردم در این سرماى شب اول زمستان حتماً فکرى شود.

امیری ضمن عرض خسته نباشید و تشکر از مدیران استانى و شهرستان گفت:  تقاضا دارم حداکثر تلاش، براى اسکان موقت مردم در این هواى سرد، انجام شود. البته من دیشب با ستاد بحران کشور تماس داشته ام، و ضمن تأکید بر امداد رسانى، عرض کرده ام که باید در خصوص بازسازى منازل و اماکن تخریبى مردم هرچه زودتر فکرى کرد؛ سرماى زمستان، آن هم در منطقه ى سردسیرى کوهبنان شروع شده است.

وی تصریح کرد: به مردم عزیز شهرستان کوهبنان هم این اطمینان را میدهیم که حداکثر تلاش و پیگیرى مسائل زلزله، در دولت انجام شود. امیدواریم که با سعه ى صدر و دعاى خیر شما مردم مؤمن و خدادوست کوهبنان، و تلاش مسئولین شهرستان، به کمک هم آلام ناشى از زلزله کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه امداد و نجات در شهرستان کوهبنان انجام مى شود تاکید کرد: از دولت و مسوولان استانى و کشورى، وزارت کشور، سازمان مدیریت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامى، انتظار داریم هرچه سریعتر، مقدمات لازم براى بازسازى اماکن آسیب دیده و تخریب شده ى مردم، در بخش هاى مختلف مسکونى، تجارى و غیره، فراهم شود.

از کرمان خبر می‌رسد دکتر امیری امروز عصر در کوهبنان حاضر شد و از مناطق زلزله زده بازدید کرد. امیری در ستاد بحران شهرستان کوهبنان‌ هم حضور یافت.

به گزارش «انرژی امروز» در دقایق اولیه پس از زلزله شامگاه پنجشنبه (۳۰ آذرماه) که با قدرت 5.2 ریشتر در ساعت 20 و 34 دقیقه و 44 ثانیه در عمق 10 کیلومتری زمین و در فاصله 3 کیلومتری کوهبنان این شهر را لرزاند، کمیته مدیریت بحران شرکت گاز استان کرمان به ریاست محمدعلی ودیعتی، مدیر عامل این شرکت و دیگر اعضا تشکیل و تصمیم‌های لازم گرفته شد و تیم‌های امدادی و عملیاتی از شهرستان‌های معین، زرند و راور به محل زلزله اعزام شدند.

از سوی دیگر امیری در طی تماس با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گفت: با وصل شدن برق آب شهر نیز وصل شده است.

وی تاکید کرد:آب روستاها نیز وصل است و اکیپ های شهرستان زرند و راور آمادگی لازم برای خدمات دهی در صورت بروز مشکل دارند

دکتر امیری در طی تماس با شهردار کوهبنان نیز گفت: پس از وصل برق در حال بررسی زیرساخت های شهر هستیم تا مشکلی پیش نیامده باشد.

امیری هم در طی تماس با مدیر عامل شرکت گاز استان تاکید کرد: مشکلی در گاز شهرستان کوهبنان نیست. خرابی دوکنتور را داشتیم که با حضور ماموران گاز مشکل رفع شده است.

شرکت ملی گاز هم اعلام کرده است، تعدادی از منازل خشت و گلی آسیب دیده و گاز حدود یکصد خانه به‌دلیل ریزش آوار قطع و با اعزام نیروهای امداد و تعمیرات، ایمن‌سازی لازم انجام شد.

بر همین اساس، تیم‌های ارزیاب ونشت یاب هم‌اکنون در منطقه حضور دارند و تعمیرات لازم در  حال انجام است.

این گزارش می‌گوید کمیته مدیریت بحران استان به ریاست استاندار کرمان، مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان و دیگر مسئولان استان هم‌اکنون در محل فرمانداری شهرستان کوهبنان در حال تشکیل است.

ودیعتی در این باره اعلام کرد: خوشبختانه شبکه گازرسانی هم‌اکنون در سرویس قرار دارد و همچنین تجهیزات مستقر در ایستگاه‌های TBS و CGS مقاومت خوبی از خود نشان داده اند و آسیب خاصی به این بخش مهم از تاسیسات گازرسانی وارد نشده است.

بیشتر آسیب‌های وارده از ناحیه علمک‌های گاز بوده که عمدتا به دلیل تخریب دیوارهای مجاور علمک رخ داده است.

براساس بررسی‌های اولیه کارشناسان بازرسی فنی شرکت گاز، علمک‌های گاز بیشتر از دو قسمت TF (محل اتصال انشعاب به لوله اصلی شبکه) و شیرهای رزوه ای پیش از رگلاتور دچار آسیب دیدگی شده‌اند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن