مهار رگ سفید، در مراحل نهایی سهمیه برای خانواده ایثارگران است، نه بومیان

قائم مقام وزیر نفت از تخصیص سهمیه استخدام برای بومی‌ها و کارکنان وزارت یاد کرد و گفت: دیوان عدالت اداری تخصیص سهمیه را مجاز نمی‌داند و معتقد است که سهمیه طبق قوانین فقط به جانبازها و خانواده شهدا تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی «انرژی امروز» به خوزستان، مرضیه شاهدایی، در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات حفاری در جمع خبرنگاران درمورد آخرین وضعیت چاه رگ سفید گفت: در مراحل نهایی مهار رگ سفید هستیم و به زودی خبرهای خوب خواهیم داشت.

وی درمورد آخرین وضعیت آزمون استخدامی نفت نیز گفت: با تلاش‌هایی که صورت گرفته از طریق دیوان عدالت اداری، قرار بر این شد یک سری ملاحظات در آزمون لحاظ شود که در حال حاضر این ملاحظات در دست بررسی است و کار گروهی تشکیل شده تا بتوانند اصلاحاتی بر روی آن انجام دهند و پس از انجام اقدامات لازم و تایید نهایی آزمون برگزار شود.

شاهدایی در پاسخ به اینکه آیا در این آزمون سهمیه‌ای برای بومی‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: دیوان عدالت اداری تاکید دارد که نباید هیچ گونه استثنایی برای کارکنان خود و بومی ها قائل شد.آزمون باید آزاد برگزار شود و شرایط برای همه یکسان باشد؛ سهمیه طبق قوانین فقط به جانبازها و خانواده شهدا تعلق می گیرد.

این مباحث در حالی مطرح است که اصلاحات پیشنهادی عدالت اداری از سوی وزارت نفت در حال بررسی است.

برج بوعلی کوتاه شد

شاهدایی درمورد بازسازی پتروشیمی بوعلی نیز گفت: مخازن قدیمی برداشته و قراردادی با یک شرکت فرانسوی بسته شده است؛ بر این اساس آن برج بلند به دو برج کوتاه تر تبدیل شد. مهندسی آن در حال اتمام و تجهیزات در حال خرید است.

وی تصریح کرد: مخزن بزرگ اصلی در مرحله ساخت در داخل کشور است و در مراحل پایانی طراحی  برج پارازایلین هستیم.

قائم مقام وزیر نفت درباره پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات حفاری نیز گفت: این نمایشگاه فرصتی است تا تجهیزات و دستاوردهایی که ساخت داخل است را به نمایش بگذارند و متخصصین از آن بازدید کنند.

وی با بیان اینکه اولین بار است که به طور اختصاصی از این نمایشگاه بازدید می کنم، گفت: امیدوارم فرصت برای استفاده کامل از ظرفیت های موجود فراهم شود و هر ساله به وسعت نمایشگاه اضافه شود.

تلاش وزارت نفت برای جوینت کردن شرکت های خصوصی با شرکت های خارجی

قائم مقام وزیر نفت، صنعت حفاری را یکی از مهم‎ترین و موثرترین صنایع در شکوفایی اقتصاد کشور و توسعه ساخت داخل عنوان کرد و گفت: برگزاری  این نمایشگاه‎ها می‌تواند سبب حضور بیشتر متخصصان و دست‎درکاران فعال در حوزه ساخت تجهیزات صنعت نفت شود و می‌تواند به شرکت های حاضر در نمایشگاه نیز از حیث بازاریابی کمک کند.

وی گفت: هم‎اکنون بیش از ۷۰ درصد تجهیزات و سازه‎های صنعت نفت، دستاورد مشاوران، پیمانکاران و سازندگان ایرانی است.

قائم مقام وزیر نفت با اشاره به وجود هسته‎های خودکفایی در شرکت های اصلی وزارت نفت، افزود: ما با تکیه بر توان داخلی شرکت های پیمانکار ایرانی، در مذاکرات خود با شرکت های خارجی خواهان واگذاری حداکثری کار به شرکت‎های داخلی می‎شویم.

شاهدایی اجرای قراردادهای جدید نفتی و توسعه میادین نفت و گاز را با استفاده از سرمایه شرکت های بین المللی از مهمترین اهداف وزارت نفت عنوان کرد و گفت: هدف ما حضور شرکای ایرانی در کنار شرکت های بین المللی است تا از ظرفیت‎ها و تجهیزات ایرانی استفاده بهینه شود.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های ما در وزارت نفت، توسعه ساخت داخل تجهیزات و کالاهای پرمصرف است که در این زمینه می‎توان به طرح بومی سازی ۱۰ گروه خانواده کالاهای صنعت نفت اشاره کرد.

استقرار نظام صدور گواهینامه کیفیت محصولات و خدمات صنعت نفت، کدینگ کالا، سامانه الکترونیکی تامین کالا و پروژه های توانمندسازی ظرفیت های داخلی در قراردادهای نفتی از دیگر مواردی بود که شاهدایی به عنوان فعالیت‎های وزارت نفت در زمینه توسعه بهره‎مندی از ظرفیت‎های ایرانی عنوان کرد.

وی پس از برگزاری آئین افتتاحیه، از غرفه‎های این نمایشگاه بازدید کرد.

پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری از صبح امروز (سوم دی‎ماه) در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی اهواز آغاز به کار کرده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن