چرا قبلا از ارتباطات احمدی‌نژاد و بابک زنجانی حرفی نمی‌زدند؟

صادقی درباره ارتباط  میان احمدی نژاد و 4 وزیرش با بابک زنجانی گفت: اگر احمدی نژاد دروغ گفته، تخلف کرده، چه وقت بود؟ 8 سال پیش. چرا آنزمان رسیدگی نشد؟

محمود صادقی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز درباره روند بررسی پرونده همکاری احمدی نژاد، رییس دولت نهم و دهم و 4 وزیر او با بابک زنجانی گفت: برخی پرونده ها پیچیدگی بسیاری دارد و عوامل مختلفی در آن دخیل است که هر یک ممکن است علتی برای زمان بر بودن آن شود.

پرونده هایی که جنبه ملی دارد، زودتر رسیدگی شود

وی در ادامه افزود: با توجه به بحث تفکیک قوا ما نمی توانیم مداخله کنیم اما می توانیم بگوییم که انتظار می رود به پرونده هایی که جنبه ملی دارد و حساسیت روی آن است، با سرعت بیشتری رسیدگی شود.

قوه قضاییه به طور کلی دچار ضعف اطاله رسیدگی در بسیاری از پرونده هاست

نماینده مردم تهران با بیان اینکه قوه قضاییه به طور کلی دچار ضعف اطاله رسیدگی در بسیاری از پرونده هاست، تاکید کرد: در پرونده بابک زنجانی هم بنابر اظهار مقامات قضایی، دسترسی به اطلاعات مرتبط با این پرونده از سوی دولت فراهم نشده است.

وی در ادامه افزود: من اطلاعات چندانی درباره این قضیه ندارم اما نکته ای که من می توانم در اینجا به آن اشاره کنم با توجه به اینکه اسم رییس جمهور سابق به میان آمد، این است که دادرسی اگر به موقع انجام نشود از نگاه حقوقی هم اثر خود را نمی گذارد.

در زمانی که فرد تخلف کرده است؛ اگر به آن رسیدگی کنید و  به نتیجه برسد؛ می تواند آثار بازدارندگی داشته باشد

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه زمان برای رسیدگی به این پرونده ها بسیار مهم است، تاکید کرد: در زمانی که فرد تخلف کرده است؛ اگر به آن رسیدگی کنید و  به نتیجه برسد؛ می تواند آثار بازدارندگی داشته باشد، موجب کاهش جرایم و تنبیه مجرم شود.

وی در ادامه افزود: از زمان دولت آقای احمدی نژاد 5 سال می گذرد ولی هنوز رسیدگی به آن صورت نگرفته است.

صادقی با بیان اینکه چرا در دوره خودش و چرا تاکنون به این موضوع رسیدگی نکرده اند، تاکید کرد:  من به عنوان نماینده مجلس، سال گذشته که اطلاعات دیوان محاسبات  را اعلام می کردم، عده ای می گفتند چرا چنین کاری انجام می دهید. از همین مجلس برخی همکاری نمی کردند.

وی در ادامه افزود: دیوان محاسبات به اندازه کافی اطلاعات رسانی نمی کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن