تقاضا برای کشتی‎های VLCC افزایش یافت

طبق تازه‎ترین گزارش موسسه Weber از هفته 50ام سال 2017 میلادی در حالی تقاضا برای کشتی‎های نفتکش غول‎پیکر (VLCC ) در منطقه خاورمیانه طی این هفته افزایش یافته که تقاضا برای این کشتی‎ها در منطقه غرب آفریقا به بالاترین سطح خود در 6 سال گذشته رسیده است.

به گزارش انرژی امروز، در خاورمیانه طی هفته پنجاهم از سال جاری میلادی 33 فروند کشتی نفتکش VLCC بارگیری شد که 27 درصد بالاتر از تعداد کشتی‎های هفته پیش از آن بود. اما در بازارهای غرب آفریقا تعداد  کشتی‎های نفتکش VLCC بارگیری شده به 13 فروند رسید که بالاترین تعداد بارگیری این کشتی‎ها پس از سال 2011 میلادی است. این رقم همچنین 10 فروند بیشتر از تعداد کشتی‎های نفتکش هفته پیش از آن است.

با وجود این افزایش فعالیت نرخ اجاره کشتی‎ها تغییر محسوسی نداشت و بالا نرفت. بر اساس گزارش Weber نرخ اجاره کشتی‎های VLCC در مسیر خلیج فارس به چین به 12 هزار و 569 دلار در روز رسید (15 دسامبر). نرخ این کشتی‎های نفتکش غول‎پیکر در تاریخ هشتم دسامبر برابر با 14 هزار و 938 دلار در روز بود.

در همین حال، میانگین نرخ اجاره کشتی‎های نفتکش در همه مسیرها طی هفته پنجاهم از سال 2017 به 16 هزار و 57 دلار در روز کاهش یافت. این نرخ در هفته پیش از آن 16 هزار و 832 دلار در روز بود.

هم اکنون نرخ های اجاره کشتی‎های VLCC نزدیک به 72 درصد کمتر از نرخ های سال گذشته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن