افت قیمت نفتکش‌های ونزوئلا در مسیر کارائیب

تعداد کم قرارداد بارگیری کشتی‌های نفتکش VLCC در ونزوئلا موجب شد که نرخ این کشتی‎ها در مسیر دریایی کارائیب به چین نزدیک به 12.6 درصد در ماه دسامبر 2017 کاهش یابد.

به گزارش انرژی امروز، بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط موسسه Platts، تعداد قراردادهای بارگیری کشتی های نفتکش VLCC در ونزوئلا در حال حاضر نزدیک به صفر است.

منابع محلی نیز گزارش داده اند که در همین حال بندر خوزه هم اکنون تنها قادر به پذیرش و بارگیری  2 فروندکشتی نفتکش در ماه است چراکه درگیری برخی مسائل فنی است. این منابع اعلام کرده اند که یکی از اسکله های پذیرش VLCC در این بندر از مدار خارج شده و همین موجب کاهش تعداد بارگیری های اینگونه کشتی ها در ونزوئلا  شده است.

یک منبع دیگر نیز اضافه کرد که پایانه نفتی بورکو در باهاماس نیز که در اختیار شرکت نفت PDVSA ونزوئلا است اخیرا فعالیتی نداشته است.

علاوه بر این پایانه نفتی BOPEC نیز به علت نقص فنی با کاهش ظرفیت مواجه شده است. شرکت PDVSA در این پایانه سهامدار است. نزدیک به 75 درصد از ظرفیت این پایانه غیر قابل استفاده است و انتظار می رود شرایط این پایانه در طول ماه ژانویه 2018 نیز به همین منوال ادامه یابد.

پیش از این شرکت PDVSA ماهانه 28 تا 30 محموله نفت کوره بر روی انواع کشتی نفتکش و 4 محموله نفتی بر روی کشتی های VLCC از این 2 پایانه ارسال می کرد.

با کاهش بارگیری  محموله های نفتی در ونزوئلا، کشتی‎های نفتکش به سمت بنادر برزیل، خلیج مکزیک، اروگوئه روانه شده اند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن