چرا از نمایشگاه حفاری زیاد استقبال نشد؟

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران گفت: همزمانی نمایشگاه با فوران آتش رگ سفید، تغییر تاریخ نمایشگاه و نزدیکی اش به نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت، موجب شد تا شرکت کنندگان کمتری در آن حضور به هم رسانند و این ضعف است که باید برای سال آینده برطرف شود.

ناصر قلی پور در گفتگو با خبرنگار نفت و گاز «انرژی امروز» در خصوص نمایشگاه حفاری امسال گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، به عرضه گذاشتن توانایی های سازندگان و تولیدکنندگان است تا سایر واحدهای بهره برداری بتوانند نیازهای خودشان را از این نمایشگاه برطرف کنند.

وی خاطر نشان کرد، این نمایشگاه از سویی فرصتی برای سازندگان و از سوی دیگر شرکت های بهره برداری چون حفاری است تا بتوانند به تعاملی سازنده درراستای تولید داخل و بومی سازی برسند و گام بردارند.

مدیربرنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران در خصوص کیفیت نمایشگاه امسال خاطر نشان کرد: برگزاری این نمایشگاه با انفجار چاه رگ سفید مصادف شد و این تردید وجود داشت که نمایشگاه امسال برگزار شود.همچنین تغییر روز نمایشگاه از 29 آذر به 3 دی باعث شد بعضی از سازندگان و تولید کنندگان از شرکت در این نمایشگاه صرف نظر کنند.

قلی پور در خصوص کیفیت نمایشگاه نیز خاطر نشان کرد: نمایشگاه با توجه به بضاعت سازندگان راضی کننده بود، چرا که مشکلات نقدینگی وصول نشده مطالباتشان باعث کم رنگ شدن آنها در نمایشگاه شده بود.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران، فاصله کم دو نمایشگاه را عامل دیگر حضور سازندگان خواند و گفت: پیشنهاد می شود سال آینده ، نمایشگاه شرکت ملی حفاری و مناطق نفتخیز هم زمان با هم و مشترک برگزار شود تا هم فشار مالی به سازندگان نیاید و هم در وقت صرفه جویی شود.

وی خاطر نشن کرد، با ادغام دو نمایشگاه هم کیفیت نمایشگاه بالا می رود، هم با توجه به یک بار برگزار شدن آن تعداد شرکت کنندگان بیشتر خواهد شد.

قلی پور در خصوص بومی سازی کردن قطعات حفاری نیز خاطر نشان کرد، ما باید قطعه سازان را ساماندهی کنیم که این وظیفه شهرک های صنعتی است. اگر کسی چیزی می سازد، نباید دیگری همان کار را تکرار کند. اما متاسفانه سیستم دست و پاگیر نظام دولتی این گونه است که می گویند برای یک قطعه باید سه سازنده وجود داشته باشد تا بتوان آن را استعلام کرد.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: اگر قرار باشد ما پیش به سوی اقتصاد مقاومتی رویم و کار را رقابتی کنیم، باید برای سازنده نه تنها صرفه اقتصادی داشته باشد، بلکه بتواند سرمایه گذرای کند و برای این سرمایه گذاری، خریدار نیز وجود داشته باشد. نه اینکه برای ساخت یک قطعه که تلاش فراوانی شده است، مناقصه برگزار شود.

وی تاکید کرد، باید این ضعف، با قوانین مرتفع شود، تا بدون منع قانونی، سرمایه گذار تمایلی برای سرمایه گذاری و کار داشته باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن