سکوت حیدر بهمنی بالاخره شکست!

مدیرعامل سابق شرکت ملی حفاری ایران در پی اطفای حریق چاه 147 میدان نفتی رگ سفید اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش انرژی امروز، حیدر بهمنی درحالی نسبت به صدور این اطلاعیه اقدام کرد که در هفته‌های اخیر، برخی کانال ها و سایت های خبری مخالف وزارت نفت با انتشار گزارش ها و یادداشت های مختلف از آنچه طولانی شدن روند اطفای حریق و ضعف مدیریتی تیم عملیات می‌نامیدند؛ تلویحا عدم حضور بهمنی در شرکت ملی حفاری و میدات رگ سفید را عامل این مساله معرفی و از مدیرعامل سابق، تصویر یک قهرمان و اسطوره مقابله با آتش را تصویر می‌کردند.

همزمان با این فضاسازی های رسانه‌ای، بسیاری از فعالان صنعت نفت و حتی نزدیکان بهمنی به او توصیه کردند تا رسما حمایت خود را از تیم عملیاتی که بسیاری از آنان جزء همکاران و کارکنان او در موارد قبلی اطفای حریق بودند؛ اعلام و حتی برای همکاری با تیم اطفای حریق ابراز آمادگی کند.

با این حال، بهمنی طی دو ماه عملیات مهار و اطفای آتش رگ سفید نه تنها از انتشار نامه و بیانیه رسمی خودداری کرد؛ بلکه در قبال حملات رسانه‌های مخالف وزارت نفت به تیم عملیاتی و مهارگران آتش، سیاست سکوت را در پیش گرفت؛ سکوتی که نزد ناظران، تعبیر به رضایت می شد.

همین مسایل بود که باعث شد بیژن زنگنه نیز امروز در بیانیه خود خطاب به مهارگران آتش و نیز در پاسخ به خبرنگار صداوسیما، صریحا به حملات مخالفان در این مدت واکنش نشان دهد و از آنان با تعابیری چون `کسانی که با مهارگران نان و نمک خورده بودند` و `پهلوان پنبه ها` یاد کند.

با وجود این سابقه، حیدر بهمنی امروز و در پی خاموش شدن آتش رگ سفید لازم دید سکوت خود را بشکند و اطلاعیه ای صادر کند. هرچند وی در این اطلاعیه هم، از هرگونه نام بردن از مسئولان وزارت نفت و یا مدیران عامل شرکت های ملی حفاری و نفتخیز جنوب خودداری کرده است.

در اطلاعیه بهمنی آمده است: ضمن عرض تبریک و تهنیت بمناسبت میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری (ع)، و با یاد دو تن از شهدای گرانقدر که با رشادت جان بر کف نهاده، خبر مسرت بخش مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید بارقه ای از امید و تلاش را در خانواده بزرگ صنعت نفت و ملت همیشه سربلند ایران اسلامی ایجاد نمود. اینجانب به نوبه خود از تلاش بی بدیل و ارزشمند کارکنان، مهندسین، تیم فنی و مهندسی شرکت ملی مناطق نفتخیز، تیم متخصص و توانمند کنترل فوران، تلاشگران عملیات حفاری، خدمات فنی حفاری و عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران و کلیه گروه های پشتیبانی و خدماتی و  بویژه عزیزانی که با تلاش بی وفقه و شبانه روزی خود موجبات مهار و کنترل فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید را رقم زدند، قدردانی نموده  و آرزوی موفقیت و سربلندی تک تک این عزیزان را  از خداوند بزرگ خواهانم. عزت و سربلندی جوانان متخصص و سختکوش این مرز و بوم همواره یاری گر ملت شریف ایران در شرایط سخت و دشوار بوده و هست و امروز همین همت والای متخصصین صنعت حفاری و نفت کشور دست رد به سینه بیگانگان زد و با به بند کشیدن شعله های آتش رگ سفید افتخار دیگری را  در کارنامه درخشان خود ثبت نمایند.

مجددا این دستآورد و موفقیت بزرگ را به خانواده صنعت نفت کشور و ملت شریف ایران تبریک عرض نموده و برای کلیه عزیزان و تلاشگران آرزوی سربلندی و موفقیت روز افزون دارم.

حیدر بهمنی 

۶ دی ماه ۹۶

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن