اجرای مانور ضربتی در یزد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از اجرای موفق مانور ضربتی اصلاح و بهینه سازی شبکه های برق شهرستان بافق همزمان با هفته ایمنی و کاهش اثرات بلایای طبیعی خبر داد.

به گزارش انرژی امروز، محمدرضا صحتی از اجرای موفق مانور ضربتی اصلاح و بهینه سازی شبکه های برق شهرستان بافق همزمان با هفته ایمنی و کاهش اثرات بلایای طبیعی خبر داد و گفت: افزایش آمادگی و هماهنگی بین واحدها در مدیریت های برق نواحی و شهرستان یزد و شبیه سازی یک بحران برای محک واحدهای مختلف از اهداف اصلی اجرای این مانور بوده است.

وی اضافه کرد: تا پایان سال مانور مشابه بحران در شهرستان های ابرکوه و مهریز  به همراه  یک مانور دیگر در حوزه نواحی یزد برگزار شده تا آمادگی بهره برداران استان در رویارویی با بحران هایی نظیر زلزله افزایش یابد.

فرمانده بحران در شهرستان بافق با بیان اینکه در هرمانور ضربتی یک گام به شرایط واقعی به بحران ها نزدیک می شویم، خاطرنشان کرد: حذف بالابر و اسکان صحرایی نیروهای عملیاتی و ایجاد یک شرایط اضطرار واقعی در برنامه های آتی مدیریت بحران لحاظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه متوسط میزان خاموشی به هر مشترک در سال برای مشترکین بافق 66 دقیقه است، متذکر شد:  پیک بار شهرستان بافق با دارا بودن افزون بر 25 هزار مشترک برق، 25.7 مگاوات بوده و با توجه به داشتن ذخایر غنی سنگ آهن و اشتغال در معادن ، استمرار انرژی الکتریکی از اهمیت وِیژه ای برخوردار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، اظهار کرد: استفاده از توانمندی های بخش پیمانکاری و لجستیکی سازمان در بازسازی شبکه های آسیب دیده و مقاوم سازی شبکه های برق در برابر بلایای طبیعی از  دیگر اهداف این مانور بوده است.

مهندس محمدرضا عسکری فر، در خصوص جزییات مانور گفت: 35000 متر از شبکه های فشار متوسط شهرستان بافق با برآورد هزینه ای بالغ بر 400 میلیون ریال در لوازم مصرفی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: 800 کاور کراس آرم، 500 کاور سیلیکونی مقره سوزنی، 50 عدد برقگیر، 60 مجموعه ارت حفاظتی به همراه تعویض افزون بر 50 مقره بشقابی و سیلیکونی در مانور شهرستان بافق نصب شد.

مدیر برق شهرستان بافق به تجهیز 22 اکیپ عملیاتی در مانور شهرستان بافق اشاره کرد و متذکر شد: گروه های عملیاتی استان های خراسان جنوبی و فارس در کنار ارگان های خدمت رسان نظیر هلال احمر، راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، بسیج و ستاد بحران استانداری در روز مانور حضور خواهند داشت.

وی افزود: مانور شهرستان بافق با استفاده از فرصت ایجاد شده از خاموشی چاه های کشاورزی و با هدف کاهش خاموشی گذرا ناشی از برخورد پرندگان  درخروجی شماره 6 پست بافق صورت گرفته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن