چین نخستین نفتکش هوشمند جهان را می‎سازد

شرکت کشتی‎سازی Dalian Shipbuilding Industry در حال ساخت نخستین کشتی نفتکش هوشمند جهان  است که با بهره گیری از فناوری به کمک کاپیتان های کشتی می آید.

به گزارش انرژی امروز، این شرکت یک پروژه ویژه به نام `تحقیق و توسعه کشتی هوشمند 1.0“ را به سفارش وزارت صنعت و فناوری چین آغاز کرده است.

گوان یینگهوا، معاون مهندسی شرکت کشتی سازی دالیان، عنوان کرد: `مهمترین نتیجه این پروژه ساخت یک فروند کشتی نفتکش هوشمند بسیار بزرگ خواهد بود.` وی اضافه کرد که کشتی‎های هوشمند نمایانگر آینده هستند.

یینگهوا گفت: ما باید از فرصت برای بهبود و نوآوری در محصولاتمان استفاده کنیم. همزمان با پیشرفت هوشمندسازی و اتوماسیون، کشتی های بدون سرنشین نیز ساخته می‎شوند و سامانه‎های تصمیم گیری جانبی بهینه تر خواهند شد.

پیش از این شرکت کشتی سازی دالیان نخستین ناو هواپیمابر چین را ساخت. این کشتی‎سازی در سال 2017 میلادی 24 فروند کشتی مجهز به فن آوری بالا تحویل داد که شامل چندین فروند کشتی کانتینری با ظرفیت حمل 20 هزار کانتینر 20 فوتی، سکو نیمه شناور پیشرفته آبهای عمیق، بزرگترین کشتی حمل زنده دام چین، و بزرگترین کشتی حمل فرآورده های شیمیایی می شود.

انتظار می رود که درآمدهای سالیانه کشتی‎سازی دالیان در سال 2017 میلادی به سه میلیارد و 50 میلیون دلار برسد.

این کشتی‎سازی تاکنون بیش از 70 فروند کشتی VLCC ساخته است و 8 فروند دیگر نیز در دست ساخت دارد. این آمار برابر با 10 درصد از سهم کشتی‎های VLCC فعال در جهان است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن