محدودیت تردد خودروهای یورو4 در ایتالیا همزمان با آلودگی هوا

شهرهای میلان و تورین برای مقابله با آلودگی هوا و مه‌دود، محدودیت‌هایی برای رفت و آمد خودروها اعلام کردند.

به گزارش خبرنگاربین‌الملل «انرژی امروز» بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا، هیچ شهری نباید بیش از 35 روز شاهد هوای آلوده باشد. بنابراین بخشی از شهرهای بزرگ شمالی ایتالیا محدودیت‌هایی برای رفت و آمد خودروها وضع کرده‌اند تا بتوانند تا حدی با آلودگی هو مقابله کنند.

میلان و تورین محدودیت‌هایی برای حمل و نقل در این شهرها وضع کرده‌اند .

علی‌رغم امیدواری‌هایی که برای بارش باران و کاهش میزان ترافیک شهری در تعطیلات وجود داشت، در هفته‌های اخیر آلودگی هوای این شهرها به وضعیت خطرناکی رسیده است.

بر همین اساس ایندیپندنت نوشته است که ممنوعیت‌های روزانه حتی خودروهای دیزلی با استانداردهای یویرو 5 را هم در تورین شامل می‌شود ولی با این حال وضعیت آلودگی هوا در این شهر به حالت قرمز رسیده است.

روزنامه لا‌رپابلیکیا در ایتالیا نوشته است که با این حساب نیم میلیون خودرو در این شهر نمی‌توانند بین ساعات 8 صبح تا 7 بعد از ظهر تردد کنند.

در میلان هم وضعیت نارنجی اعلام شده است و محدودیت‌هایی برای تردد خودروهای دارنده استانداردهای یورو 4 یا کمتر وضع شده است. یورو4 خودروهای بنزینی، مینی‌بوس‌ها و دیگر خودروها را در بر می‌گیرد.

در حال حاضر تمام شمال ایتالیا محدودیت تردد خودرو دارد. گزارش‌ها می‌گویند که امسال 25 شهر ایتالیا نتوانسته‌اند استانداردهای کیفی اتحادیه اروپا را رعایت کنند.

مشکل اصلی شهرهای ایتالیا، ذرات ریز کمتر از 10 میکرون قطر PM10 هستند که به راحتی وارد دستگاه تنفسی می‌شوند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن