مخالف بنزین دونرخی هستیم درآمد نفتی سال آینده 50میلیارد دلار است

سخنگوی دولت دستیابی به رشد 7.1 درصدی در سرمایه‌گذاری، رشد مثبت اقتصادی، کنترل تورم و اشتغالزایی را بخشی از دستاوردهای دولت دانست و گفت: البته مردم همچنان مشکل دارند، کدام دولتمرد است که بگوید همه مشکلات کشور را حل کرده‌ایم بخصوص در این شرایط که با محدودیت منابع مواجهیم.

به گزارش انرژی امروز، محمدباقر نوبخت امروز در نشست خبری اعلام کرد: سال آینده کل درآمدهای نفتی ما 50 میلیارد دلار است که 32 درصد از آن باید به صندوق توسعه ملی، 14.5 درصد به شرکت نفت برای سرمایه‌گذاری داده شود و تنها 27 میلیارد دلار در اختیار دولت قرار می‌گیرد. این در حالی است که باید سال آینده صندوق‌های بازنشستگی 67 هزار میلیارد تومان پرداخت داشته باشند ولی چون قادر به پرداخت این مبلغ نیستند، دولت باید به آنها کمک کند.

وی با بیان اینکه «میزان تسهیلات را از 17 هزار میلیارد تومان به 73 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش داده‌ایم»، تصریح کرد: این منابع از داخل کشور تامین می‌شود. در برنامه دولت، نوسازی شهرها و مسکن روستایی قرار گرفته است و سال آینده 100 هزار واحد مسکونی را نوسازی می‌کنیم. یکی دیگر از برنامه‌های دولت، ایجاد یک میلیون فرصت شغلی است. همچنین برای مقابله با آلودگی هوا ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری را نوسازی می‌کنیم.

نوبخت با اشاره به اصلاحات انجام گرفته در بودجه سال 97، خاطرنشان کرد: ما باید این مدیریت را داشته باشیم که اصلاحات بودجه به مردم آسیبی نرساند. دولت می‌داند بقایش به رضایت مردم بستگی دارد و ما به نظر و رای مردم بی‌توجه نیستیم. ما مشکلات مردم را شناسایی کرده، برای آن برنامه‌ریزی کردیم و وارد عمل شدیم. ما ایجاد رفاه برای مردم را وظیفه خود می‌دانیم. با کمک بخش خصوصی 126 هزار میلیارد تومان منابع برای اتمام طرح‌های ناتمام در نظر گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: ما به هیچ وجه نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت و ناآگاه نیستیم. مردم شرایط امروز را با زمان روی کار آمدن دولت یازدهم مقایسه کنند، تورم 40 درصدی به زیر 10 درصد رسیده است، نرخ بیکاری کاهش یافته و رشد اقتصادی هم مثبت شده است اما با این وجود مردم هنوز مشکلات دارند و بنابراین باید برای حل این مشکلات اقدامات بیشتری انجام داد.

سخنگوی دولت همچنین درباره برنامه دولت و مجلس برای سهمیه‌بندی کردن یا دو نرخی کردن بنزین، بیان کرد: دولت دنبال سهمیه‌بندی یا دو نرخی کردن بنزین نیست.

نوبخف  در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره محل هزینه منابع حاصل از حذف یارانه‌ها یا افزایش حامل‌های انرژی، خاطرنشان کرد: این منابع در محل نوسازی بافت‌های فرسوده و مسکن روستایی، رفع آلودگی هوا، نوسازی ناوگان شهری و برون‌شهری، کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی و بخش صنعت هزینه می‌شود. برنامه دولت هم در این زمینه‌ها به ریز مشخص شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن