دو نرخی شدن آخرین راهکار برای اصلاح قیمت بنزین

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، گفت:با دو نرخی شدن بنزین سهمیه بندی و کارت سوخت باز می گردد.

اسدالله قره خانی با اشاره به پیشنهاد رییس مجلس، برای دو نرخی کردن بنزین، گفت: آخرین راهکاری که برای اصلاح  قیمت حامل های انرژی می ماند دو نرخی کردن بنزین است، اما زمانی که بنزین دو نرخی می شود حتما باید سهمیه بندی شده و از کارت سوخت استفاده شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با دو نرخی شدن بنزین حتما باید روال گذشته اعمال شود، افزود: با دو نرخی شدن بنزین باید از یک منظر به طبقات پایین جامعه سهمیه داده شود، تا این مقدار از سهمیه برای خودروهایی که استفاده شخصی دارند، مصرف شود و از سوی دیگر یک سهمیه برای خودروهایی که فعالیت های خدمات عمومی دارند، اختصاص یابد.

با دو نرخی شدن بنزین  اثرات افزایش قیمت تیز و با شتاب بالا نیست

وی ادامه داد: اگر شخصی از این میزان سهمیه بنزین بالاتر استفاده کرد، قیمت بنزین می تواند افزایش یابد، البته عیوبی که در گذشته درباره دو نرخی شدن بنزین وجود داشته همچنیان پابرجا است.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با دو نرخی شدن بنزین اثرات جانبی افزایش قیمت تاثیر کمتری می گذارد، یادآور شد: با این اقدام  اثرات افزایش قیمت تیز و با شتاب بالا نبوده و فزاینده نیست و رشد قیمت ها بطئی و کند است.

افزایش قیمت بنزین برای مصرف بیشتر از سهمیه است

وی افزود: اگر قیمت بنزین همانند آب، برق و گاز که اعلام شد گران نشود، دیگر نیازی به کارت سوخت و سهمیه بندی و دو نرخی شدن نیست.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگر قرار است  بنزین دو نرخی شود باید دو گروه در نظر گرفته شوند، تصریح کرد: نخست باید گروه هایی که خدمات عمومی را ارائه می دهند، مد نظر قرار گیرند و آنها باید از سهمیه بالاتری برخوردار شوند و گروه دیگر مردم عادی هستند که برای آنها باید سهمیه دیگری در نظر گرفته شود و برای مصرف بیشتر از این سهمیه باید مبلغ بیشتری هزینه کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن