رویاهای مادورو با 5.9 میلیارد دلار ارز مجازی!

رییس جمهور ونزوئلا می‌گوید که ونزوئلا 5.9 میلیارد دلار ارز مجازی با پشتیبانی نفت منتشر می‌کند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» نیکولاس مادورو روز جمعه اعلام کرده است که ونزوئلا در روزهای آتی 100 میلیون واحد از ارز مجازی نفتی منتشر خواهد کرد. البته ونزوئلا مشخص نکرده است که در زمانه‌ای که اعضا اوپک با بحران شدید اقتصادی مواجه هستند و دولت چپ‌گرای این کشور هم کمتر قابلیت اعتماد را دارد، سرمایه‌گذاران چطور قرار است این ارز را خریداری کنند.

رویترز نوشته است که این اقدامات ونزوئلا باعث شگفتی شده است، اقداماتی که قرار است با پشتیبانی نفت و گاز و معادن طلا و الماس این کشور ارز مجازی منتشر شود تا بلکه بتواند با تحریم‌های ایالات متحده علیه این کشور مقابله کند.

مادورو گفته است که هر واحد از این نوع ارز با سبد نفتی ونزوئلا گره خورده است که این هفته به 59.07 دلار در هر بشکه رسید. به این ترتیب کل ارز مجازی که ونزوئلا می‌خواهد منتشر کند 5.9 میلیارد دلار ارزش خواهد داشت.

البته در این میان مشکلاتی هم در خصوص مکانیسم انتشار این ارز وجود دارد. مخالفان دولت ونزوئلا با انتقاد از این پروژه از آن به عنوان یک اقدام خیال‌پردازانه یاد می‌کنند که به هیچ عنوان نمی‌تواند غذای مورد نیاز میلیون‌ها ونزوئلایی را که از کمبود مواد غذایی و دارویی و بالاترین نرخ تورم دنیا رنج می‌برند را تامین کند.

مادورو می‌گوید این ارز مجازی طیعه‌ای در «قرن بیست‌ویکم» خواهد بود و امکان دسترسی ونزوئلا به ارزهای واقعی را تسهیل خواهد کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن