پتروشیمی را به انرژی اتمی ترجیح دادم

محمدرضا نعمت‌زاده، مشاور ارشد صنعتی وزارت نفت، ماجرای پیشنهاد آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی برای حضور وی در سازمان انرژی اتمی را روایت کرد.

به گزارش انرژی امروز، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت گفت: آقای‌ هاشمی بعد از اینکه دولت را به آقای خاتمی تحویل داد؛ من را صدا زد و گفت من علاقه دارم تو مسئول انرژی اتمی باشی و گفت به خاتمی هم توصیه کرده‌ام. گفتم من زیاد علاقه ندارم. پرسید چرا؟ گفتم من فرد اجرایی هستم و دلم می‌خواهد نتیجه عمر و کارم را ببینم. در انرژی اتمی نمی‌شود کار زیادی کرد، چون مسائل بین‌المللی و سیاسی مطرح است و محدود هستیم.

وی افزود: از همین روی، من به پتروشیمی رفتم چون محدودیت به شکلی که در سازمان انرژی اتمی وجود داشت مطرح نبود. همین هم شد که جلو رفتیم و حالا هم اثراتش را می‌بینیم.

مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی یادآور شد: پتروشیمی یکی از بخش‌های اقتصادی مهم در کشور است.

نعمت‌زاده افزود: ایشان می‌گفت دلم می‌خواهد در دولت باشی حتی اگر وزیر نشدی در کابینه حضور داشته باشی تا از تجربیاتت استفاده شود. در آن زمان آقای ‌هاشمی رییس جمهور نبودند اما به من محبت داشتند. با همان دیدی که من را به‌عنوان وزیر صنایع انتخاب کرد با همان دید هم می‌خواست در سازمان انرژی اتمی باشم و این سازمان را جلو ببرم.

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت درباره حضور خود در دولت یازدهم نیز توضیح داد: در جریان انتخاب وزرا از سوی آقای روحانی ایشان تاکید داشت که حتما وزیر صنعت باشم. به آقای روحانی هم گفتم تا زمانی که انتخابات برگزار شود در ستاد حضور خواهم داشت و کمک می‌کنم اما بعد از آن بازنشسته‌ام. در جریان انتخاب وزیر صنعت دو سه نفری هم معرفی کردم؛ اما آقای روحانی اصرار داشت که من را به‌عنوان وزیر معرفی کند. احساس می‌کنم اصرار ایشان به دلیل تاثیر آقای‌ هاشمی بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن