شل به دنبال خریدار میدان گازی غزه

این می‌تواند سخت‌ترین فروش در رویال داچ شل باشد. با وجود این‌که شرکت‌های انرژی عادت دارند با پروژه‌هایی درگیر باشند که مملو از مشکلات سیاسی و خطرات امنیتی است با این حال گروه آنگولا-داچ دست و پا می‌زند برای میدان نفتی نوار غزه یک مشتری بیابد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» بعد از مذاکرات صلح ماه اکتبر بین دو گروه فلسطینی رقیب در غزه، منابع آگاه گفته‌اند که دست کم یک شرکت اروپایی علاقه خود را برای سرمایه‌گذاری در میادین دریایی غزه نشان داده است.

اما مذاکرات این شرکت بر سر این میدان نفتی، که در 30 کیلومتری سواحل غزه واقع شده است، با تنش‌هایی که در مناطق وسیعی از این کشور به وقوع پیوسته روی زمین مانده است.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه نوشته است «تا زمانی که وضعیت سیاسی بهبود نیابد من فکر نمی‌کنم هیچ اتفاقی در این منطقه بیفتد».

شرکت شل اصلی‌ترین سهام‌دار و بهره‌بردار میدان نفتی غزه است که در سال 2016 گروه BG را به قیمت 54 میلیارد دلار خریداری کرد.

بر اساس اعلام دو منبع آگاه، شل در حال حاضر در حال مذکره با صندوق سرمایه‌گذاری فلسطین PIF برای یافتن یک خریدار برای سهم 55 درصدی این میدان دریایی غزه است.

هم شل و هم PIF، که فرآینده فروش را انجام می‌دهد و بخشی از سهام را در اختیار دارد، در این خصوص به خبرگزاری رویترز پاسخ نداده‌اند.

از زمانی که دونالد ترامپ ، رییس جمهور ایالات متحده اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته است تنش‌هایی در این منطقه به وجود آمد و منابع آگاه گفته‌اند که خطراتی این پروژه را تهدید می‌کند.

میدان نفتی غزه، در انتهای قرن گذشته کشف شد و بین دو هاب گازی در حال رشد مصر و اسرائیل قرار گرفته است که هر دو هاب مجاور سرمایه‌های زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

گاز حاصل از این میدان می‌تواند نیروگاه غزه را به کار اندازد.  

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن