جدال قیمتی کشتی سازان ژاپن و رقبای آسیایی

مسئولان شرکت های کشتی سازی ژاپنی از جمله  Mitsubishi Heavy Industries و Imabari در تلاش برای رهایی از جدال قیمت با دیگر رقبای آسیایی، در نظر دارند تمامی توان تکنولوژیکی خود را در توسعه سیستم های هدایت خودکار و دیگر نوآوری های مرتبط با این حوزه به کار گیرند. به همین منظور نیز تا اوایل تابستان و با همکاری و نظارت موسسه تحقیقات دریایی ملی ژاپن مستقر در توکیو، سازمان جدیدی تاسیس خواهد شد.

انتظار می رود شرکت های کشتی سازی بزرگ دیگری از جمله Mitsui Engineering &amp. Shipbuilding و Kawasaki Heavy Industries، Mitsui O.S.K. Lines و Nippon Yusen نیز در این طرح شرکت داشته باشند.

سیستم هدایت خودکار، از طریق بررسی عواملی از جمله هوا، طول موج و جهت های دریایی، در تشخیص مسیرهای مناسب به کشتی ها کمک حواهد کرد، در

عین حال کوتاه شدن مسیر تردد ناوگان دریایی باعث کاهش مصرف سوخت و میزان آلایندگی نیز می شود.

 شرکت های حاضر در این پروژه، علاوه بر ارتقای تکنولوژی های موجود،  در توسعه راهکارهایی برای افزایش بهره وری انرژی مطابق با قوانین زیست محیطی صنعت کشتیرانی که در 2020 تدوین خواهد شد مشارکت می نمایند.

در پیشنهادات جدید ارائه شده از سوی شرکت های ژاپنی، طراحی جدید بدنه کشتی ها و مواد بکار رفته در آن به گونه ای در نظر گرفته شده است که نقش مهمی در بهینه سازی مصرف سوخت داشته باشند. علاوه بر آن،  معیارهای جدیدی برای محاسبه بهره وری سوخت اتخاذ شده که بسیار نزدیک به زمان واقعی حمل و نقل هستند. این قابلیت، کشتی سازان ژاپنی را که در تکنولوژی ذخیره سازی انرژی بسیار توانمند می باشند را از سایر رقبا متمایز خواهد ساخت.

 طبق گزارشات منتشر شده از سوی اتحادیه کشتی سازان ژاپنی، میزان سفارش کشتی در سال 2016 به یک ششم سال قبل تنزل پیدا کرد. در کره جنوبی نیز رقابت بر سر قیمت، این صنعت را با بحران شدیدی مواجه ساخته است.

 طی ماه های اخیر مقامات شرکت ژاپنی Kawasaki Heavy اعلام کرده اند یکی از دو بارانداز خود را تعطیل خواهند کرد. شرکت IHI نیز تصمیم گرفته است برای کاهش هزینه تولید، تولیدات کارخانه کشتی سازی Aichi را متوقف سازد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن