عزل و تنبیه مقامات چینی به دلیل تقلب در آلودگی هوا!

دولت چین مقاماتی را که به طور پنهانی با کنترل کنندگان مه‌دود به مذاکره بپردازند را تنبیه می‌کند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» بر اساس بیانیه‌ای که وزارت محیط زیست چین روز یکشنبه منتشر کرده است دولت چین در استان‌های ژیانگژی و هنان با مقاماتی که به طور پنهانی با مسوولین نظارت بر آلودگی‌ها مذاکره‌ کرده‌اند تا مونیتورینگ مه‌دود را به نفع خود کاهش دهند برخورد کرده است.

از سال 2014 دولت چین نبرد بزرگی را علیه آلودگی آغاز کرده است و در تلاش است تا خسارات زیست محیطی و سیاسی حاصل از بیش از سه دهه رشد اقتصادی کنترل نشده را معکوس کند اما اجرای این برنامه‌ها همیشه با مشکلاتی توام بوده است.

وزارت محیط زیست چین MEP گفته است مقامات استان‌های ژیانگژی و هنان به دنبال روش‌های غیرقانونی برای کاهش خوانش میزان انتشارات بودند که یکی از این روش‌ها اسپری آب بر روی سنسورهای تعیین کیفیت هوا بوده است.

این دو استان از جمله بزرگ‌ترین تولید کنندگان آلودگی هوا هستند و صنایع آلاینده‌ای چون صنایع فلزی مثل آلومینیوم و مس در این منطقه قرار دارند.

این مقامات از کار خود معزول و به نهادهای مبارزه با جرایم ارجاع داده شده‌اند.

وزیر محیط زیست چین گفته است که این افراد هر نوع تقلب در این خصوص را رد کرده‌اند و این‌که پاشیدن آب بر روی سنسورهای کنترل آلودگی هوا تا چه حد می‌تواند بر کار این سنسورها تاثیر داشته باشد یا نه، این کار عملکرد نرمال مونیتورینگ کیفیت هوا را دچار اخلال می‌کند.

بر همین اساس این وزارتخانه در تلاش است تا بتواند سیستم مونیتورینگ انتشارات را در کل کشور به روز رسانی کند تا بتواند به طور کامل به نبرد با آلودگی هوا برود.

گزارش شده است که مقامات استان ژیان هم به دلیل اینکه سنسورها را با پنبه پوشانده بودند تنبیه شدند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن