جدی‌تر شدن تصمیم عربستان برای ساخت نیروگاه هسته‌ای

عربستان سعودی گفته است تا ماه آوریل یا مه، صلاحیت شرکت‌های درخواست دهنده برای ساخت اولین نیروگاه‌ هسته‌ای این کشور را بررسی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» عربستان سعودی برای بررسی صلاحیت شرکت‌های شرکت‌کننده از دو یا سه کشور برای ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای عربستان سعودی تا ماه آوریل یا مه برنامه‌ریزی کرده است.

هدف عربستان از ساخت نیروگاه هسته‌ای، تنوع بخشی به سبد انرژی این کشور و ایجاد امکاناتی برای بیشتر کردن صادرات نفت به جای سوزاندن آن عنوان شده است.

این کشور بر آن است تا یک نیروگاه 17.6 گیگاواتی را تا سال 2032 راه‌اندازی کند که معادل 16 راکتور است.

این برنامه یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های ساخت نیروگاه هسته‌ای در دنیا بعد از فاجعه اتمی فوکوشیمای ژاپن است.

آن طور که رویترز به نقل از مقامات این کشور نوشته است قرار است یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک با حضور شرکت‌های عربستانی و خارجی قرارداد همکاری خود را در سال 2019 امضا کنند. قرارداد ساخت اولین نیروگاه که دو راکتور دارد و ظرفیت آن بین 2 تا 3.2 گیگاوات است در 2027 اجرایی می‌شود.

وزیر انرژی عربستان سعودی، خالد الفلیح، ماه گذشته گفته بود که انتظار دارد تا پایان سال 2018 اولین قرارداد ساخت نیروگاه‌ها به امضا برسد.

عربستان موافقتنامه همکاری هسته‌ای صلح آمیز با واشینگتن امضا کرده و از شرکت‌های ایالات متحده خواسته است که در توسعه انرژی هسته‌ای این کشور همکاری کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن