استقبال از حضور آلمان در انرژی خورشیدی

مدیرعامل ساتبا با اشاره به برنامه‌های ایران در حوزه توسعه انرژی‌های نو گفت: براساس برنامه ششم توسعه ایران بنا دارد تا پایان این برنامه حدود 5000 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در زمینه انرژی‌های نو ایجاد نماید.

به گزارش انرژی امروز، سید محمد صادق زاده در نشست با رییس و اعضای انجمن سرمایه گذاری شرکت‌های آلمانی در حوزه شمال آفریقا و خاورمیانه (نوموف) گفت: همچنین قرار است تا 4 سال آتی ظرفیت انرژی‌های نو کشور به حدود 4 هزار مگاوات برسد و ما در این زمینه از سرمایه گذاری شرکت‌های آلکمانی بویژه در خصوص توسعه انرژی خورشیدی در کشور استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: پیش از این فعالیت ما با شرکت‌های آلمانی در نیروگاه خورشیدی همدان و کرمان بسیار موفق بوده که امیدواریم بتوانیم زمینه این همکاری را توسعه دهیم.

وی تأکید کرد: ایران شرایط بسیار خوبی را برای خرید تضمینی 20 ساله برق و حمایت از سرمایه گذاری در زمینه انرژی‌های نو دارد که می‌تواند برای شرکت‌های آلمانی جذاب باشد.

وی گفت: ایران بنا دارد تا سال 2030 میلادی ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر نصب شده در کشور را به 7500 مگاوات برساند که این امر می‌تواند فرصت خوبی برای سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی و داخلی باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن