هنگام سانحه چه کسانی در اتاق کنترل سانچی بودند؟

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به این پرسش که «چرا کشتی چینی با دماغه به نفتکش ایرانی خورده و چرا برای کاهش شدت حادثه جهت خود را تغییر نداده است؟»، گفت: ممکن است این کشتی با این هدف که کمترین آسیب را ببیند این کار را کرده باشد و شاید هم سرعت اتفاق و حادثه به گونهای بوده که تغییر مسیر قابل اجتناب نبوده است.
به گزارش انرژی امروز، محمد راستاد امروز در نشست خبری کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی اعلام کرد: حداقل یک افسر ناوبر یعنی افسر دوم یا سوم کشتی در اتاق کنترل در زمان حادثه حضور داشته و امکان ندارد همه پرسنل در حال استراحت بوده باشند. باتوجه به حضور دانشجویان کارآموز در کشتی حداقل یک دانشجوی کارآموز هم در اتاق کنترل در کنار افسر ناوبر حاضر بوده است؛ اما دلیل دقیق اینکه چطور دو کشتی با یکدیگر برخورد کردهاند باید پس از بررسیهای دقیقتر مشخص شود.
وی افزود: محموله کشتی چینیها، سویا بوده و اصلا ریسک اشتعال ندارد. این کشتی با دماغه که بالاترین استحکام را دارد به کشتی ایرانی برخورد کرده و با توجه به مواد قابل اشتعال در کشتی ایرانی بوده حریق ایجاد شده است و با توجه به اینکه پرسنل چینیها در انتهای کشتیشان بودهاند؛ بلافاصله با قایق نجات از کشتی کریستال خارج شدهاند و نیروهای امدادی آنها را نجات میدهند و علت حادثه ندیدن آنها این است.



