سطح علمی توزیع برق ارتقا یافت حائری، فرد برجسته صنعت برق

دبیر کمیته ملی سیرد از افزایش سطح علمی کشور در زمینه توزیع برق خبر داد و درباره انتصاب همایون حائری به عنوان معاون وزیر نیرو در امور برق، اظهار کرد: آقای حائری تجارب گوناگونی از مدیریت در عرصه‌های مختلف برق و تدریس در دانشگاه‌های برتر کشور را دارند بنابراین امیدواریم صنعت برق مسیر پیش روی خود را به خوبی و درستی طی کند.

سید محمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار نیروی «انرژی امروز»، با اشاره به اینکه کنگره بین المللی مهندسی توزیع برق (سیرد) یکی از کنگره‌هایی است که 50 سال در دنیا قدمت دارد و ابتدا در کشورهای انگلستان و و بلژیک آغاز شده است، گفت: این کنگره در زمینه مهندسی توزیع کار برگزار می‌شود و پس از انگلیس و بلژیک به کل اروپا تعمیم داده شده است.

وی افزود: ایران نیز در این حوره فعال شده است؛ درواقع غیر از اروپا، ایران سومین کشوری است که پس از آمریکا و چین، به عنوان عضو اصلی فعال است. تا دو سال قبل ایران عضو وابسته بود و اکنون توانسته عضو پیوسته سیرد شود.

دبیر کمیته ملی سیرد با تاکید بر اهمین کنگره سیرد در صنعت برق، گفت: هر سال هم تعداد مقالات بیشتر می‌شود؛ امسال تعداد مقاله ارسالی، 11 درصد افزایش یافته است. مقالات در شش گروه ارزیابی می‌شوند و افرادی چون دکتر حقی فام، دکتر فتوحی و دکتر گلکار آنها را داوری می‌کنند.

هاشمی با تاکید بر اینکه در سال جاری تمام مقالات به سور تورپوستر ارائه شده است، گفت: سیرد در ایران، به صورت منطقه ای برگزار و کنگره بین‌المللی سیرد در سال آینده در اسلوانی برگزار می‌شود. البته تا امسال، کنگره سیرد در ایران به صورت ملی برگزار شده اما از سال آینده از کشورهای همسایه و منطقه برای حضور دعوت می‌شود. سیرد 18 عضو اصلی اروپایی و سه عضو اصلی غیر اروپایی دارد. یکی از شروط عضو اصلی شدن، ارائه مقالات خوب است. سطح علمی کنگره سیرد در ایران ارتقاء پیدا کرده است، بنابراین عضو اصلی شده ایم.

حائری؛ با کوله‌باری از تجربه

مدیرعامل سابق شرکت توزیع برق تهران بزرگ درمورد انتصاب همایون حائری به عنوان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی نیز گفت: همه پیش از این خوب وظیفه خود را انجام دادند اما آقای حائری یکی از نیروهای برجسته صنعت برق است.

هاشمی تصریح کرد: آقای حائری، هم استاد دانشگاه‌های برتر کشور مانند دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر و خواجه نصیر است وهم تجربه خوبی در صنعت برق دارد، وی  مدیرعامل توانیر، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای بوده است بنابراین با توجه به تجاربی که دارند امیدوارم صنعت برق کشور مسیر خود را به خوبی طی کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن