وزارت صنعت زیر بار نرفت وزارت نفت قانون را اجرا نمی کند

رییس کمیسیون تسهیل و کسب و کار انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) بعنوان میهمان تلفنی این برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دوم سیما از وضعیت واگذاری تجهیزات به شرکت های سازنده داخلی بر اساس قانون استفاده حداکثر از توان ساخت داخل سخن گفت.

به گزارش انرژی امروز، سیامک صمیمی دهکردی گفت: وزارت نفت به هیچ وجه قانون حداکثر را اجرا نمی کند چون اول سفارش می دهد و پشت درب گمرک ثبت سفارش می کنند.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست که شرکت های دانش بنیانی وجود دارند که نه فقط در حوزه نفت و گاز بلکه در حوزه فولاد نیز کاربردی دارند. اما به هیچ عنوان از این شرکت ها استفاده لازم نمی شود.

وی با اشاره به اینکه زمانی که این قانون در سازمان برنامه بودجه بود وضعیت بهتری داشت، افزود: اما در حال حاضر به وزارت صمت سپرده شده است که این موضوع باعث کاهش استفاده از این قانون شد.

وی با بیان اینکه روح قانون قبلی باید ارجاع کار صرفا به ایرانی باشد و حداقل 51 درصد به ساخت داخل و تولید کنندگان داخلی اختصاص داده شود.

سیامک صمیمی دهکردی اضافه کرد: بعد از اصلاحیه روح این قانون از بین رفت و  متولی از دستگاه فرا جناحی (سازمان برنامه بودجه) به دستگاه جناحی و اجرایی سپرده شد.

صمیمی دهکردی اعلام کرد: وزارت صنعت زیر بار آیین نامه هشت انجمن به هیچ وجه نرفت.

وی افزود: آیین نامه پیشنهادی اصلاحیه  قانون استفاده حداکثری از توان داخل توسط انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران تهیه و به مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن