نصب سامانه نشت‌یاب اتوماتیک انگلیسی در خطوط لوله نفت

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت از امضای قرارداد با یک شرکت انگلیسی برای نصب سامانه نشت‌یاب خودکار خبر داد و گفت: به تازگی این قرارداد امضا شده و قرار است به‌زودی در یکی از مسیرهای خطوط لوله به صورت آزمایشی نصب شود و امیدواریم این نمونه در دهه فجر امسال در مسیر مورد نظر نصب و افتتاح شود.

به گزارش انرژی امروز، عباسعلی جعفری نسب با بیان این‌که پس از برجام و گشایش‌هایی که انجام شد، در زمینه پیگرانی هم شرکت‌های اروپایی پیشنهاد همکاری دادند، افزود: این موضوع سبب شده است که همکاری شرکت‌های چینی و روس که در زمان تحریم تداوم داشت، افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت افزود: هم اکنون طرف اصلی ما در پروژه اسکادا یک شرکت ایرانی است، اما این امکان وجود دارد که بخشی از این طرح با کمک شرکت‌های خارجی انجام شود.

سامانه سرپرستی و گردآوری داده یا اسکادا (SCADA: Supervisory Control And Data Acquisition) به سامانه‌های کنترل و اندازه‌گیری در مقیاس بزرگ گفته می‌شود؛ به‌طور معمول منظور از اسکادا یک سامانهٔ مرکزی است که نظارت و کنترل یک سایت یا سیستم گسترده در فواصل زیاد (در حد چندین کیلومتر) را بر عهده دارد.

سیستم‌های اسکادا برای پایش یا کنترل فرآیندهای شیمیایی، حمل و نقل، سیستم‌های آب‌رسانی شهری، کنترل تولید و توزیع انرژی الکتریکی و در خطوط نفت و گاز و دیگر فرآیندهای گسترده و توزیع یافته، استفاده می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن