بهره‌مندی فارس از ظرفیت بانک توسعه اسلامی

ذی‌حساب و مدیر کل امور مالی و نظارت بر وام‌ها و تسهیلات خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی بر استفاده از ظرفیت تسهیلات مالی بانک توسعهٔ اسلامی برای توسعهٔ طرح‌های فاضلاب استان فارس تاکید کرد.

به‌گزارش انرژی امروز، ذی‌حساب و مدیر کل امور مالی و نظارت بر وام‌ها و تسهیلات خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی در رأس هیاتی از روند پیشرفت عملیات اجرای پروژه‌های فاضلاب شهر آباده در استان فارس بازدید کرد.

در این بازدید محمد علی قلندری، مدیرعامل آب و فاضلاب استان فارس طی گزارشی مراحل مختلف انجام کار از مرحله تنظیم اسناد مناقصه، اجرای مناقصات مربوطه، انتخاب پیمانکار و عملیات اجرایی پروژه‌های فاضلاب در این شهر و فازهای مختلف آن را تشریح کرد و چگونگی نظارت بانک توسعهٔ اسلامی بر مراحل اجرای پروژه‌ها را توضیح داد.

در ادامه احمد رضا پاکباز به بازدید میدانی از عملیات اجرایی پروژه‌های فاضلاب و اقدامات صورت گرفته در این خصوص پراخت و ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت مطلوب عملیات اجرایی پروژه‌های فاضلاب در شهر آباده، اخذ تسهیلات مالی بانک توسعهٔ اسلامی را گامی مهم در توسعه طرح‌های فاضلاب عنوان نمود و خواستار اقدامات مجدانه در استفاده مطلوب از ظرفیت‌های به‌وجود آمده شد.

 وی ضمن قدردانی از شرکت آبفای استان فارس به پاس کسب این موفقیت چشمگیر، خواستار تسریع در عملیات اجرایی این طرح شد و افزود: به ثمر نشستن این طرح می‌تواند تأثیر به سزایی در ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ محیط زیست شهرستان آباده و توسعهٔ صنعت و کشاورزی داشته باشد.

عملیات اجرایی این طرح که شامل احداث تصفیه خانه فاضلاب با فرایند تصفیه به روش لاگون هوادهی با ظرفیت 20 هزار متر مکعب در شبانه روز و اجرای خطوط انتقال و شبکه جمع آوری اصلی و فرعی به طول 173 کیلومتر است، همزمان با دهه فجر 1393 و جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آغاز شد.

در این پروژه امکان پوشش جمعیتی بالغ بر 109 هزار نفر در افق طرح (1415) و پوشش جمعیتی بالغ بر 54 هزار نفر در مبدأ طرح پیش بینی شده است.

عملیات اجرایی پروژه مذکور با برآورد اعتباری بالغ بر 750 میلیارد ریال در دهه فجر سال 1393 آغاز شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن