شبیه سازی سیال حفاری غیر نیوتنی اطراف لوله جداری با نرم افزار الگا

«شبیه سازی سیال حفاری غیر نیوتنی اطراف لوله جداری با نرم افزار الگا» عنوان پایان نامه ایست که در دانشگاه صنعتی شریف ارائه شده است.

به گزارش «انرژی امروز»، در چکیده این پایان نامه آمده است: شبیه سازی در صنعت نفت امری مهم است و همواره نرم افزار های مختلفی برای این امر طراحی شده است. هدف از انجام شبیه سازی در صنعت نفت، کاهش خطای عملیات درطول عملیات ورسیدن به ایده ال ترین حالت در عملیات است. حال در این میان شبیه سازی سیالات چندفازی بدلیل شرایط خاص جریانی این نوع سیالات، جایگاه ویژه ای در صنعت نفت دارد و مقالات متعددی برای این نوع سیالات منتشر شده است.

 سیال حفاری نیز درحوزه سیالات چندفازی قرار دارد و میتوان انرا با نرم افزار های مرتبط با انتقال سیالات چندفازی مانند الگا شبیه سازی کرد. نرم افزار الگا شبیه سازی قوی برای جریان های چندفازی آب، نفت، گاز درچاه، تسهیلات سرچاهی و پالایشگاه ها و خطوط لوله است واز قابلیت شبیه سازی دینامیک خط لوله در شرایط مختلف برخوردار است.

سابقه کار با نرم افزار الگا در ایران چندان طولانی نمی باشد ولی در مدت کوتاهی که این نرم افزار در صنعت نفت ایران استفاده شده در زمینه های مختلف بهره دهی مناسبی داشته است ازجمله برای مدل سازی و بررسی جریان های دوفازی خطوط انتقال نفت دریایی استفاده شده است.

کلیدواژگان: شبیه سازی، جریان سیال چندفازی، نرم افزار الگا، سیال حفاری

نویسنده: عوض دردی صدری

استاد راهنما: سعید جمشیدی

لینک ارتباطی با استادراهنما: http: sharif.edu ~jamshidi

سال انتشار:  95

فایل دریافت پایان نامه: 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن