مواد سمی مانع سرعت عملیات جستجوی سانچی

وزیر تعاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره باز شدن جعبه سیاه کشتتی نفتکش سانچی گفت: جعبه سیاه این کشتی امروز با حضور نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی، کشتیرانی، طرف سوئدی سازنده کشتی و طرف پانامایی باز شد.

به گزارش انرژی امروز، علی ربیعی امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت افزود: قرار بود جعبه سیاه دو کشتی (سانچی و کریستال) همزمان باز شود که ما گفتیم ابتدا جعبه سیاه سانچی باز شود.

وی در پاسخ به این سوال که «گفته می‌شود عملیات جستجو در این کشتی با کندی صورت می‌گیرد؟»، گفت: با توجه به وجود سم در کشتی نمی‌توانند داخل بروند. ربات‌ها هم فقط عکس می‌گیرند که آن هم نمی‌توانند داخل کابین‌ها بروند.

ربیعی همچنین در پاسخ به سوالی درباره شناسایی مقصر در این سانحه اظهار کرد: شکایت در دریا قواعد خاصی دارد شرکت‌های بیمه و حقوقی میزان خسارت را تعییین می‌کنند. در دریا این طور نیست که یک طرف صد درصد مقصر باشد بلکه هر دو طرف را با درصدهای متفاوت مقصر می‌گیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره عنوان شهید خدمت به ملوانان جان باخته در سانحه کشتی سانچی گفت: آقای شهیدی مسئله این را پذیرفته‌اند؛ البته عنوان شهید خدمت هست و مزایا را خود شرکت پرداخت می‌کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن