دولت برای گرانی بنزین نیاز به قانون جدید ندارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه دولت اجازه دارد که قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد، بنابراین هر زمان که دولت بخواهد می تواند نسبت به گران کردن سوخت اقدام کند و نیاز به قانون جدید ندارد.

به گزارش انرژی امروز، محمد حسینی، در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی در سال 97، اظهار داشت: طبق قانون برنامه ششم توسعه دولت اجازه دارد که قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد، بنابراین هر زمان که دولت بخواهد می تواند نسبات به گران کردن سوخت اقدام کند و دراین زمینه نیز نیاز به قانون جدید ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما دولت درلایحه بودجه سال 97، اجازه گرفته بود که از محل افزایش قیمت حامل های انرژی، در بخش اشتغالزایی هزینه کند.

نماینده مردم تفرش در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه قانون محل مصرف درآمدهای حاصل از افزایش حامل های انرژی را مشخص کرده است، گفت: دولت برای افزایش قیمت حامل های انرژی به قانون جدید نیازی ندارد اما اینکه این درآمد کجا هزینه شود سوال است  که تا امروز طبق قانون هدفمندی کردن یارانه ها باید در زمینه پرداخت یارانه نقدی هزینه شود.

وی افزود: در تبصره 14 لایحه بودجه سال 97  نیز به دولت اجازه داده شده است که تا سقف 37 هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت سوخت کسب درآمد کند، بنابراین دولت اگر با بنزین هزار تومان به این سقف دست پیدا نکند می تواند قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد.

حسینی با اشاره به تصمیمات کمیسیون تلفیق بودجه سال 97، بیان داشت: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه در نهایت با توجه به اهداف دولت برای افزایش قیمت حامل های انرژی، بندالحاقی را مصوب کردند تا هرگونه افزایش قیمت ها و تعرفه ها در سال 97 انجام نشود، این مصوبه مغایر با قانون برنامه ششم توسعه است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه گرانی بنزین در سال 97 ممنوع است اما باید منتظر ماند که نمایندگان در صحن علنی برای افزایش حامل های انرژی چه تصمیمی می گیرند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن