رگلاتورهای یخ زده، موجب قطعی گاز برخی منازل شد

پیگیری های انرژی امروز در خصوص قطعی های گاز در استان های البرز و مازندان نشان داد، گازرسانی ادامه دارد و اگر قطعی گازی گزارش داده می شود، موردی و به دلیل یخ زدگی رگلاتورها است.

به گزارش انرژی امروز، در حالی 19 استان کشور با سرما و برودت هوا دست و پنجه نرم می کنند که هواشناسی، تداوم این وضعیت را برای چند روز آینده پیش بینی کرده است. سرمایی که مردم استان های مختلف را با مشکلاتی همراه ساخته است. اما در این میان وضعیت گازرسانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این میان سخنگوی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: با وجود برودت هوا در استان های کشور و افزایش مصرف گاز، هیچ مشکلی بابت تامین گاز در هیچ نقطه‌ای از کشور نداریم و وضعیت شبکه گازرسانی در کل کشور مطلوب و مناسب است .

قعطی گاز در قائم شهر و بابل

این در حالی است که سایت شمال نیوز در گزارشی به تاریخ امروز (هشتم بهمن ماه) آورده است: درحالیکه مردم استان مازندران سردترین روزها و شب های خود را سپری می کنند گاز برخی مناطق قائم شهر قطع و یا با افت شدید فشار روبرو شده است.

این سایت نوشته است، شهروندان قائم شهر خصوصا در مناطق خیابان شریعتی (جویبار)، خیابان امام خمینی و خیابان شهید بهشتی (کفشگر کلا)، قطعی و افت شدید فشار گاز را شاهد هستند .

همین سایت در خبر دیگری در گفتگو با مدیرعامل شرکت گاز استان مازندارن آورده است، هیچ گونه مشکلی در زمینه افت فشار و تامین گاز مردم با وجود افزایش مصرف گاز در استان نداریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران در این گفتگو خاطر نشان کرده است: در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تامین گاز در استان مازندران وجود ندارد و هیچ گزارشی مبنی بر قطعی یا افت فشار گاز در هیچ جای استان نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فشار گاز ورودی به استان در حد مناسب و مطلوب است، بیان کرد: با وجود اینکه شاهد افزایش مصرف گاز در استان هستیم ولی روند در این زمینه نگران‌کننده نیست.

با 194 تماس بگیرید

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران در گفتگو با «انرژی امروز» گفت: مشکلی در گاز رسانی نداریم.

وی خاطر نشان کرد، فشار گاز خیلی خوب است و افت فشار گاز در مازندران وجود ندارد.

عرب در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص شایعاتی از قعطی گاز در استان و بخصوص قائم شهر و بابل گفت: قطعی گازی در شبکه اعلام نشده است. اما ممکن است مشترکانی که در منتها علیه خط انتقال هستند، در مواردی دچار افت یا قطعی فشار گاز شوند.اما این موارد یکی دو مورد است و نمی توان آن را قطعی گاز در شهر یا استان اعلام کرد.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران اظهار داشت: شرکت گاز استان مازندران  به همراه همه واحدهای امدادرسانی استان در حالت آماده باش هستند تا مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود و یا با بروز مشکل، در کوتاه ترین زمان مشکل حل شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد، از آنجایی که ممکن است در مواردی رگلاتور گاز مشترکان در اثر سرمای شدید به مشکل برخورد کند، بهتر است در صورت هر گونه مشکل در این موارد، با سامانه 194 تماس بگیرند.

رگلاتورها یخ زده

اما خبر قطعی گاز به استان مازندران ختم نشد و خبرهایی از قطعی گاز در استان البرز نیز گزارش داده شد که پیگیری های «انرژی امروز» از شرکت گاز استان البرز نشان از امتداد گازرسانی در این استان را داشت.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان البرز نیز به «انرژی امروز» گفت: با توجه به سرما و  بالا رفتن مصرف گاز، ممکن است موردی قطعی گاز به وجود آمده باشد.

وی افزود: شهروندان البرزی می توانند با درمیان گذاشتن موضوع با سامانه 194 مشکل را در کوتاه ترین زمان ممکن حل کنند.

محسنی  با بیان اینکه کسی با سامانه 194 امدادرسانی گاز استان تماسی مبنی بر قطعی گاز نگرفته است؛ خاطرنشان کرد: ممکن است با توجه به سرمایی شدید، برخی از رگلاتورها یخ بزنند یا در برخی موارد فشار گاز کم شود که بهتر است در این موارد با امداد گازرسانی استان تماس حاصل فرمایند تامشکل در کمترین زمان ممکن حل شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن