افزایش 24 درصدی تولید برق در خلیج فارس

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق خلیج فارس از افزایش 23.9 درصد تولید برق در نیروگاه گازی خلیج فارس تا پایان دی ماه 96 نسبت به سال گذشته خبر داد.

به‌گزارش انرژی امروز، کرامت کمالی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره نیروگاه گازی خلیج فارس با اعلام عملکرد ده ماهه سال 96 که با افزایش تولید برق به میزان 23.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. ایشان بیان نمود؛ تولید برق در نیروگاه گازی خلیج فارس با شش واحد 165.1 مگاواتی در مجموع به ظرفیت 990 مگاوات ساعت از مرز چهار میلیون و 684 هزار و 703 مگاوات ساعت گذشت. و این تولید با توجه به شرایط گرم آب و هوایی تابستان گذشته کم نظیر است.

مدیر عامل نیروگاه گازی خلیج فارس، این موفقیت ارزشمند را مرهون تلاش مستمر تمامی کارکنان متعهد نیروگاه و پشتیبانی بی دریغ شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی دانست و اظهار کرد که کارکنان نیروگاه تمام مساعی خود را برای آمادگی تولید برق در پیک تابستان سال آینده به‌کار خواهند گرفت.

وی با تقدیر از مردم هرمزگان برای همکاری در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی در سالیان اخیر اظهار کرد: به منظور تأمین و تداوم انرژی الکتریکی مطمئن و پایدار در استان و توسعه رفاه عمومی جامعه ضروری است تا استفاده بهینه از انرژی الکتریکی توسط اقشار مختلف جامعه به طور جدی مدنظر قرار گیرد.

کمالی اضافه کرد؛ نیروگاه خلیج فارس در سال 96 در شاخص‌های مختلف فنی و اداری موفق به کسب رتبه‌های برتر شد. که می‌توان در این زمینه از کسب رتبه برتر در ارزیابی آمادگی تولید برق در تابستان بین نیروگاه‌های کشور، کسب مقام اول در جشنواره مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت و کسب رتبه سوم ارزیابی روابط عمومی بین نیروگاههای کشور نام برد.

مدیرعامل نیروگاه خلیج فارس بیان کرد: برای ایجاد آمادگی واحدهای نیروگاه خلیج فارس، طبق برنامه ریزی قبلی تعمیرات اساسی واحد دو و سه در حال انجام بوده که تا قبل از پایان سال این تعمیرات خاتمه و تمامی واحدهای نیروگاه در سال آتی با ظرفیت کامل در مدار تولید خواهند بود.

نیروگاه گازی خلیج فارس به عنوان حامی محیط زیست در تولید انرژی پاک و عاری از هر نوع آلودگی قرار گرفته است. این نیروگاه دارای شش واحد 165.1 مگاواتی از نوع 13_E2 GT بوده که در جنب شهر قلعه قاضی قرار دارد و بیشتر از یک سوم تولید برق استان را بر عهده دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن