سوخت زمستان تامین است، نگران نباشید

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با توجه به سرد شدن هوا، برای تامین حداکثری سوخت زمستانی آماده است.

به گزارش انرژی امروز، رامین حاتمی در نشست «کمیته بحران مقابله با عوارض عوامل جوی» با بیان این‌که شرکت‌های تابع مناطق عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران همسو با ستاد تهران باید آمادگی بیشتری برای مواقع بحرانی و بروز عوامل جوی داشته باشند، افزود: در این زمینه حضور مسئولان و افراد مرتبط با تولید و در دسترس بودن آنها ضرورت دارد.

مدیرعامل شرکت مناطق مرکزی ایران اظهار کرد: همچنین ماشین‌آلات باید همواره آماده استفاده باشد و از جاده‌های دسترسی به چاه‌ها، بازرسی مستمر به عمل آید.

به گفته وی، اطمینان از عملکرد ژنراتورها، چک کردن سامانه مخازن و تاسیسات و فعال بودن اتاق بحران، پرهیز از ترددهای غیرضروری در شب و ایجاد تمهیدات لازم برای نقاطی که سابقه یخ‌زدگی دارند از دیگر موارد ضروری در این زمینه است.

محمدرضا مام‌بیگی، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق هم در این نشست اظهار کرد: در این منطقه همه تمهیدات لازم برای مقابله با شرایط سرد زمستانی اندیشیده شده است.

وی گفت: تولید گاز در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق مطابق با برنامه تولید تکلیفی پیش می‌رود و در صورت نیاز پالایشگاه شهید هاشمی نژاد، آماده تولید مازاد هستیم.

سعید ناصری پور، مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب نیز از برگزاری سه مانور مشترک HSEبا پالایشگاه گاز ایلام و شرکت خطوط لوله و مخابرات خبر داد و اظهار کرد: این شرکت آمادگی لازم برای مقابله با بحران ها را دارد و تجهیزات و سخت افزارهای مورد نیاز را فراهم ساخته است. همچنین تفاهم نامه همکاری این شرکت با پالایشگاه گاز ایلام و دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای مواقع بحران به امضا رسیده است.

غلامحسین منتظری مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز در این جلسه اهم الزامات مرتبط با فصل سرما رادر ۴۳ بند ارائه داد که برخی از آنها شامل اطمینان از صحت عملکرد و آماده به کار بودن خودروهای آتش نشانی و ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز جهت باز کردن جاده ها ، تنظیم نوبتکاری و آماده به کار بودن اپراتورهای دستگاهها و ماشین آلات سنگین ترابری و خدماتی در نقاط مختلف مناطق عملیاتی، بررسی و اطمینان از صحت عملکرد سیستم های UPS مراکز، پالایشگاه، تاسیسات، چاه ها و آمادگی لازم جهت رفع اشکالات احتمالی است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن