24 شاسی بلند به ناوگان خودران اپل اضافه می شود

شرکت اپل شمار ناوگان خودران های خوددر کالیفرنیا را به 27 عدد افزایش داده است تا با سرعت بیشتری با دیگر رقبای خود نظیر گوگل در این عرصه رقابت کند.

به گزارش خبرنگار دانش و فناوری «انرژی امروز»، نهاد مدیریتی خودروهای کالیفرنیا اظهار دارد که اپل از ژانویه سال پیش تاکنون، ۲۴ لکسوس RX450h برای آزمایش فناوری خودران، به ثبت رسانده است.

اپل در ماه آوریل سال گذشته، مجوز تست فناوری خودران را از دولت کالیفرنیا دریافت کرد و از آن زمان تاکنون موفق شده تست خود را از سه خودرو به ۲۷ خودرو ارتقاء دهد. تیم کوک مدیرعامل اجایی و عضو هیئت مدیره شرکت اپل، برای اولین بار در ماه ژوئن سال 2017 از برنامه های این غول تکنولوژی برای توسعه خودران ها پرده برداشت. برنامه هایی که در ادامه عناوین نظیر پروژه تیتان، ریشه در برنامه های جاه طلبانه اپل برای ساخت خودروی الکتریکی انحصاری در سال 2016 دارد.

البته نباید فراموش کرد که توسعه‌دهندگان بسیاری در حوزه وسایل نقلیه خودران وجود دارند که رقیبان اپل محسوب می‌شوند. شرکت‌هایی نظیر وایمو، اوبر، تویوتا، رینالت، بایدو، مرسدس بنز، ولوو، هوندا و یاندکس، همگی بر فناوری وسایل نقلیه خودران فعالیت می‌کنند و حتی برخی از آنان تاکنون تست‌های عملیاتی بسیار بزرگ‌تری نسبت به اپل داشته‌اند. به عنوان مثال، وایمو وسایل نقلیه خودران خود را در ایالت های مختلف آمریکا تست می‌کند و قصد دارد خودروهای خودران خود را به ۶۰۰ فقره اتومبیل کرایسلر افزایش دهد.

 در همین حال، اوبر طی دو سال گذشته این فناوری را در مناطق مختلفی از جمله کالیفرنیا، آریزونا و پنسیلوانیا تست کرده است؛ همچنین سال گذشته قراردادی را با ولوو امضا کرده که ۲۴ هزار اتومبیل خودران XC90 SUVs را برای آن به ارمغان خواهد آورد. با این تفاصیل، تاکنون اپل برای دستیابی به این فناوری تلاش چندانی انجام نداده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن