نگرانی پیمانکاران و بلاتکلیفی ساختمان

ساختمان شرکت نیروی برق حرارتی از حدود ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه دچار آتش سوزی شد و شعله‌های حریق همچنان شعله‌ور هستند؛ اما با تلاش‌ بی‌وقفه و از جان آتش نشانان بالاخره حرارت کاهش یافته و اکنون به جای انتظار برای ریزش ساختمان امید به خاموشی آتش و پایداری بنا است.

به گزارش خبرنگار نیروی «انرژی امروز»، روز گذشته تمامی مسئولین ارشد صنعت برق کشور در محل  حاضر شدند و از نزدیک به بررسی شرایط پرداختند.

از صبح روز گذشته رضا اردکانیان وزیر نیرو، همایون حائری معاون وزیر در امور برق؛ طرزطلب، مدیرعامل شرکت دچار حریق شده برق حرارتی، ستار محمودی ، قائم مقام وزیر؛ هوشنگ فلاحتیان ، مشاور، آرش کردی ، مدیرعامل توانیر؛ مسئولین و معاون دادستانی و مسئولین شهرداری و شورای شهر در محل حاضر شدند و در جلساتی در هتل پارسیان کوثر و یا ساختمان وزارت صنعت معدن و تجارت به بررسی شرایط پرداختند.

جلال ملکی، سخنگوی آتش نشانی نیز در تمام مدت در محل حاضر بود و به بررسی شرایط و پاسخگویی به خبرنگاران می‌پرداخت. در شب گذشته بار دیگر مسئولین ارشد برق به میدان ولیعصر آمدند و از نزدیک شرایط را بررسی کردند.

روز دوشنبه آتش‌نشانی اعلام کرده بود که آتش خاموش شده اما ظاهراً از محل دیگر شعله‌های آتش زبانه کشیدند. پس از اوج گیری حریق با افزایش حرارت دما با توجه به تجربه پلاسکو آتش نشانان برای ساعاتی داخل ساختمان نرفتند و با تزریق آب برای کاهش حرارت تلاش کردند از روز گذشته که بسیاری از افراد در انتظار ریزش ساختمان بودند تا امروز که ظاهراً بنا پایدار است؛ هنوز به صراحت نمی‌توان گفت که روی پایداری بنا می توان حساب کرد.

پس از کاهش حرارت و ورود آتش نشانان طبقات منفی ساختمان، انتظار می‌رود تا ساعاتی دیگر آتش خاموش شود.

در روز گذشته نیز برخی پیمانکاران نگران ازبین رفتن مدارک و اسناد خود بوده و به محل حادثه آمدند، این افراد امیدوار بودند که حریق به طبقات بالا ساختمان منتقل نشود.

بنا به گفته مسئولین شرکت نیروی برق حرارتی، آتش از طبقات منفی و در بخش بایگانی اسناد راکدشده برکشیده است. از این اسناد نیز نسخه دیجیتالی و میکروفیلم تهیه شده و  بنابراین، نگرانی بابت از بین رفتن اسناد وجود ندارد و مشکل حقوقی برای شرکت و مخاطبان این شرکت ایجاد نمی‌شود. با این حال، در طبقات بالا مسلماً اسناد دیگری وجود دارد که برخی پیمانکاران را نگران کرده و به سمت محل برای دیدن حادثه از نزدیک هدایت کرده است. با این وجود، با تلاش آتش نشانان و افزایش امیدواری برای پایداری ساختمان امید است که مشکلی برای پیمانکاران به وجود نیاید.

در مورد علت حادثه میزان خسارت وارده نیز هنوز اظهار نظری صورت نگرفته و علت حادثه پس از خاموش کردن آتش مشخص می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن