خبرهای ضد و نقیض از بازداشت کاوه مدنی

نماینده عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از بازداشت یکی از معاونین رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» پس از آن که دادستان تهران از بازداشت 6 فعال محیط زیستی خبر داد که به گفته او متهم به جاسوسی در حوزه محیط زیست هستند، محمود صادقی در توییتی نوشت: «در جریان پیگیری‌هایم برای اطلاع از علت بازداشت فعالان محیط زیست و چگونگی مرگ دکتر کاووس سید امامی، مطلع شدم دیروز کاوه مدنی معاونت بین الملل، نوآوری و مشارکت اجتماعی فرهنگی سازمان حفاظت محیط زیست نیز بازداشت شده است!»

مدنی استاد مرکز سیاست محیط زیست امپریال کالج لندن (کالج سلطنتی لندن) و استاد مدعو دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی است که چندی پیش به عنوان معاون بین‌الملل، نوآوری و مشارکت فرهنگی – اجتماعی منصوب شده بود.

وی همچنین به خبرگزاری ایلنا گفت: «در پی تماسی با کلانتری،رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، ایشان گفتند که آقای مدنی نیز بازداشت شده‌اند».

او در پاسخ به این سوال که آیا آقای مدنی به دلیل دو تابعیتی بازداشت شده‌است، ادامه داد: «استعلام‌های لازم درباره این فرد انجام شده و به نظر نمی‌رسد مشکل خاصی در این زمینه وجود داشته باشد».

این نماینده مجلس اضافه کرد: « کلانتری درباره بازداشت مدنی گفته بودند که علت بازداشت آقای مدنی نیز اعلام نشده است».

با این حال خبرهایی هم وجود دارد که بازداشت کاوه مدنی را تکذیب میکند اما وب سایت سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون به اخبار واکنشی نشان نداده است.

کاوه مدنی در عالی‌ترین مجمع محیط زیست سازمان ملل متحد که بین روزهای ١٣ تا ١۵ آذرماه سال جاری در نایروبی برگزار شد، به عنوان نائب رئیس سومین مجمع محیط زیست ملل متحد به نمایندگی از گروه آسیا و اقیانوسیه، انتخاب شد و به عضویت هیئت رئیسه سومین مجمع محیط زیست ملل متحد درآمد.

دو سال پیش هم که اتحادیه اروپایی علوم زمین، کاوه مدنی را به عنوان یکی از چهار دانشمند جوان برجسته درعلوم زمین در سال ۲۰۱۶ معرفی کرده است.

گزارش‌های متناقض درباره بازداشت کاوه مدنی پس از موضوع بازداشت چند فعال محیط زیست و مرگ کاووس سید امامی یکی از این بازداشت‌شدگان مطرح شده است.

درهمین حال، به گزارش خبرگزاری ایلنا، غلامحسین اسماعیلی، رئیس دادگستری استان تهران، روز یکشنبه اعلام کرد که ممکن است در این پرونده افراد جدیدی بازداشت شوند.

وی گفت: «جمعی از کسانی که اطلاعاتی را جمع‌آوری کردند و به بیگانگان می‌دادند، شناسایی شدند و برخی‌ها دستگیر شدند و برخی‌ها هم ممکن است، در آینده دستگیر شوند. پرونده در مرحله اولیه است و جزییات قابل بیان نیست».

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن