بهره برداری از ۱۷۸ پروژه برقی آذربایجان شرقی

۱۷۸ پروژه صنعت برق آذربایجان شرقی با مجموع ۴۵۵ میلیارد ریال هزینه شامل سه پروژه مهم شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان، ۱۴۵ پروژه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی و ۳۰ پروژه شرکت توزیع نیروی برق تبریز با حضور مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی بهره برداری شد.

به‌گزارش انرژی امروز، در آئین بهره برداری از این پروژه‌ها که در محل سالن اجتماعات شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان ترتیب یافت، همچنین پورمهدی معاون امور عمرانی استاندار و تنی چند از مسئولان استانی و مدیران صنعت برق آذربایجان شرقی حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم افشین روشن میلانی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان با تبیین اقدامات و برنامه‌های صنعت برق آذربایجان به ویژه در حوزه استان آذربایجان شرقی، برخی پروژه‌های مهم در حال اجرای این شرکت در بخش‌های فوق توزیع و انتقال را تشریح نمود.

میلانی همچنین اظهار داشت که امروز ۳ پروژه این شرکت در استان آذربایجان شرقی شامل پروژه‌های افزایش ظرفیت پست شهرک صنعتی شهید سلیمی، افزایش ظرفیت پست 63.20 کیلوولت کلیبر و نیز ورود و خروج فیبر نوری سردرود – تیکمه داش در پست‌های یاغچیان و والی تبریز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

در ادامه این مراسم، مجید پور سرپرست شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی و کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گزارشی از عملکرد شرکتهای متبوع خود و نیز پروژه‌های آماده بهره برداری دربخش توزیع در شهرستانهای مختلف استان را ارائه نمودند.

استاندار آذربایجان شرقی نیز ضمن قدردانی از تک تک تلاشگران صنعت برق استان، با اشاره به اهمیت انرژی برق به عنوان زیر ساخت توسعه، به برخی اقدامات اخیر در توسعه بخش تولید نیروی برق و احداث نیروگاههای بزرگ در منطقه از جمله شهرستانهای جلفا و هریس و … که بخش عمده آن توسط بخش خصوصی احداث می‌گردد، برلزوم افزایش ظرفیت نیروگاهها و تولید برق در استان که بتواند جوابگوی توسعه همه جانبه استان باشد، تاکید کرد.

مجید خدابخش همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از مدیران صنعت برق استان خواست تا توجه جدی به کاهش تلفات انرژی برق در شبکه‌های انتقال و توزیع داشته باشند. وی در این راستا استفاده از کنتورهای هوشمند و حتی کنتورهای اعتباری به جای کنتورهای سنتی را امری ضروری خواند که می‌تواند دراصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف مشترکین نقش اساسی داشته باشد.

پس از پایان سخنان استاندار آذربایجان شرقی، با ایجاد ارتباط ویدئو کنفرانس با محل پست 63.20 کیلوولت شهرستان کلیبر که جمعی از مسئولین این شهرستان و شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان در آن حضور داشتند، پروژه‌های صنعت برق استان به طور همزمان با دستور استاندار آذربایجان شرقی مورد بهره برداری قرار گرفت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن