آتش برق حرارتی‌ها را به ونک کوچ داد علت حادثه هنوز معلوم نیست

یک هفته از شعله ور شدن ساختمان شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در ضلع شمالی میدان ولیعصر می گذرد؛ ساختمانی که در صبح روز سه شنبه هفته گذشته بسیاری از افراد در انتظار ریزش آن بودند به دست توانمند و فداکار آتشنشانان پایدار ماند.

به گزارش خبرنگار نیروی «انرژی امروز»، روز دوشنبه، 16بهمن ماه،  آتش در طبقه منفی چهار، به علتی که تا کنون مشخص نشده، در بخش بایگانی شعله ور شد؛ همان روز تیم آتش نشانی به محل رسیده، آتش را خاموش و لکه گیری کرده است اما بار دیگر اعلام شد که آتش از سویی دیگر زبانه کشیده است؛ وقتی علت این اشتباه را از ملکی، سخنگوی آتش نشانی جویا شدیم، تاکید کرد که پست ورق های فلزی در بخش بایگانی، در و اتاق بایگانی 50 متری دیگری بوده که ماموران آتش نشانی از آن خبر نداشتند؛ به همین دلیل گمان شد که حریق در طبقه منفی چهار اطفاء شده است.

بر این اساس آتش این بار از بایگانی دیده نشده، زبانه کشید به گونه ای که مهار آن کار ساده ای نبود و در نیمه اول روز سه شنبه حتی آتش نشانان با توجه به سابقه ساختمان پلاسکو، جرات وارد شدن به ساختمان را نداشتند؛ اما بعد از ظهر ورق برگشت و با پایداری ساختمان و خنک سازی از طریق تزریق آب به طبقات منفی، آتش نشانان در قالب تیم های چهار نفره به سرعت و در زمان های کوتاه وارد ساختمان شده و اقدام به خاموش کردن آتش کردند؛ در نهایت در روز چهارشنبه آتش خاموش و لکه گیری پایان یافت.

اکنون که یک هفته از وقوع حادثه آتش سوزی در ساختمان شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی می گذرد هنوز علت این حادثه مشخص نشده و برآورد خسارت صورت نگرفته است. با این حال همانگونه که گفته شد شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ساختمان دیگری را نیز در پژوهشگاه نیرو در اختیار دارد و اسناد و مدارک مالی و حقوقی در آن ساختمان است بنابراین اسناد راکد و قدیمی که از اکثر آنها میکروفیلم و نسخه دیجیتالی تهیه شده، در آتش سوختند.

اکنون نیز با توجه به اینکه شهرداری و دادستانی اجازه استقرار در ساختمان دچار حریق شده را نمی دهند، اکثر کارکنان این شرکت به ساختمانی جدید در میدان ونک و بخشی از نیروی انسانی به ساختمان پژوهشگاه نیرو منتقل می شوند و اکنون نیز درحال اسباب کشی هستند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن