به داد زغال سنگ کرمان برسید!

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان می گوید: از آنجای که دولت های گذشته به تعهدات خودشان در قبال صندوق بازنشستگی فولاد عمل نکرده اند، پرداخت مستمری بازنشستگان فولاد با مشکل مواجه شده است.

حسین امیری خامکانی در گفتگو با خبرنگار «انرژی امروز» از دو دغدغه اصلی حوزه انتخابیه اش گفت: ما دو دغدغه و مشکل اساسی در استان کرمان و بخصوص در شهرستان کوهبنان و زرند داریم. یکی بحث زغال است که علی رقم زمینه و ظرفیت تولید به دلیل رکودی که بر فولاد حاکم است و از طرفی ذوب آهن اصفهان یک مشتری انحصاری برای زغال سنگ زرند شده است  و به تعهداتش نیز به موقع عمل نمی کنند، در نتیجه منجر به کم شدن گردش مالی در صنعت زغال سنگ شهرستان زرند و کوهبنان شده است.

وی تصریح کرد: درنتیجه آماده سازی جبهه کار جدید، توسعه و تجهیز معادن به کندی پیش می رود و حقوق کارگران با تاخیر پرداخت می شود.

خامکانی با بیان اینکه در این خصوص جلساتی با وزیر صنعت ،معدن و تجارت،وزیر کار،نمایندگان و حتی مسئولین ذوب آهن اصفهان گذاشتیم تا هر چه زودتر این مشکل حل شود.

نماینده مردم شهرستان زرند و کوهبنان علت این مشکلات را رکود فولاد عنوان می کند و می گوید:  به گفته مسئولان ذوب آهن اصفهان، محصولاتشان فروش نمی رود. از طرفی علاوه بر تراکم نیرویی که در ذوب آهن ایجاد کردند، هزینه های تولید بالا برده رفته است.

وی با اشاره به اینکه ما یکی از فولاد سازهای بنام دنیا هستیم گفت: قطعا باید هزینه های تولید را پایین بیاوریم تا بتوانیم با دنیا رقابت کنیم.

مشکل در پرداخت مستمری بازنشستگان فولاد

امیری خامکانی مشکل دیگر این استان را بازنشستگان  فولاد این استان عنوان کرد و گفت: بازنشستگان فولاد در ١۴استان حضور دارند که عمده آنها به دلیل وجود معادن زغال سنگ در استان کرمان بخصوص در دو شهرستان زرند و کوهبنان حضور دارند.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در ادامه گفت: از آنجای که دولت های گذشته به تعهدات خودشان در قبال این صندوق عمل نکرده اند، پرداخت مستمری بازنشستگان فولاد با مشکل مواجه شده است.

وی با بیان اینکه ما تمام تلاشمان را برای برگشت به روال عادی می کنیم، گفت: حتی هفته گذشته این موضوع در صحن علنی مجلس نیز عنوان شد و امیدوارمی هر چه زودتر مشکل بازنشستگان فولاد نیز مرتفع شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن