خودروهای دیزلی‌ یکی از مقصران آلودگی هوا در شرق تهران

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران،درباره علت آلودگی هوا در پیروزی و شهری ری تهران توضیح داد: منطقه پیروزی نزدیک به کمربندی تهران است و خودروهای دیزلی از آن منطقه عبور می‌کنند. شهر ری نیز اوضاع مشابهی دارد بنابراین تردد خودروهای دیزلی در اطراف این دو ایستگاه بیشتر از مناطق دیگر تهران است و این عامل می‌تواند یکی از دلایل آلودگی زیاد این مناطق باشد.

حسین شهبازی ادامه داد: پالایشگاه تهران نزدیک به شهر ری است و صنایع آلاینده دیگری نیز در این منطقه فعالیت می‌کنند. از این رو می‌توان گفت منبع آلودگی خودرویی و غیر خودرویی در منطقه ۲۰ بیش از مناطق دیگر است.

شهبازی در پایان با بیان اینکه جهت حرکت باد نیز در آلودگی شرق تهران موثر است، گفت: جهت حرکت باد غالب در پایتخت از سمت غرب به شرق است بنابراین آلودگی هوای سطح شهر به مناطقی مانند پیروزی و شهر ری حرکت می‌کند.

چندی پیش یک عضو شورای شهر تهران نیز اعلام کرده بود که ری آلوده‌ترین نقطه پایتخت است و از سازمان حفاظت محیط زیست درباره وضعیت آلایندگی کارخانه سیمان در ۵ سال اخیر گزارش خواسته بود.

یوسف رشیدی،استاد دانشگاه شهید بهشتی، نیز با تاکید بر ضرورت توجه به محل استقرار ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا گفته بود: اگر ایستگاه پایش آلودگی هوا در کنار یک پایانه مسافربری مستقر باشد، طبیعی است که غلظت ذرات معلق ثبت شده بسیار بالا خواهد بود بنابراین نمی‌توان داده‌های این ایستگاه را برای کل شهر محور قرار داد یا وقتی ایستگاهی در یک منطقه‌ دور از  ترافیک و آلودگی مستقر است، باز هم نمی توان داده‌های این ایستگاه را به سایر نقاط شهر تسری داد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن