سال 2018، توربین‌های بزرگ‌تر، اقتصادی‌تر

بازار برق بادی سال 2018 بازار توربین‌های بزرگ‌تر و اقتصاد بهتر بیشتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» ارزیابی‌ها می‌گویند که سال 2018 باید بازاری داشته باشد که در آن انرژی بادی شاهد روند افزایشی باشد و از سویی با ادامه پیشرفت تکنولوژی‌های بادی، شاهد بازارهای نوظهوری در این حوزه باشیم.

بعد از این‌که در ژوئن 2017 یک رکوردی در انرژی‌های تجدیدپذیر ثبت و 500 گیگاوات ظرفیت جدید بادی نصب شد، چشم‌انداز انجمن جهانی انرژی‌های بادی GWEC پیش‌بینی‌کرده است که با افزایش 80 گیگاوات در سال ظرفیت این انرژی‌ها تا سال 2020 ظرفیت این انرژی‌ها به 797 گیگاوات می‌رسد.

این بخش از انرژی‌های تجدیدپذیر، در سال 2016 شاهد 112.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بود که باعث ایجاد 1.2 میلیون شغل شد، و از این رو بخش انرژی‌های بادی دنیا سریع‌ترین رشد را در این سال شاهد بود.

بر همین اساس، وب سایت Renewable Energy World نوشت که صنعت انرژی بادی شاهد پیشرفت‌ها و ابتکارات تکنولوژیکی بسیاری بوده است. از آن جمله، ظرفیت توربین‌ها بادی افزایش یافته و در اروپا بیش از 90 درصد از توربین‌های بادی نصب شده  سال 2017 در اروپا بزرگ‌تر از 3 مگاوات بودند. پیش‌بینی شده است که در سال 2018 هم این رقم به 4 مگاوات برسد.

از سویی گزارشی که در سال 2016 منتشر شد تخمین زده است که هزینه برق بادی بدون یارانه در ایالات متحده به 32 تا 62 دلار در هر مگاوات ساعت رسیده است. از سویی بلومبرگ هم پیش‌بینی کرده است که هزینه انرژی بادی ساحلی تا سال 2040 نزدیک به نصف کاهش خواهد یافت.

سال گذشته سیستم‌های ذخیره‌سازی برق مزارع بادی ساحلی و فراساحلی نیز پیشرفت کرده است. تکنولوژی‌های جدید سرمایه‌های جدید به سوی این انرژی‌ها روانه کرده است. انتظار می‌رود بازارهای جدیدی در چنین، اروپا و شمال آمریکا به وجود آید. از سویی آمریکای لاتین هم به عنوان بازار نوظهور این انرژی‌ها خواهد بود.  

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن