قیمت بنزین بالا رود، بازار ملتهب می شود

امینی در خصوص تصمیم مجلس در خصوص بالا نبردن قیمت بنزین گفت:بنزین یک شاخص است،اگر یک تومن به آن اضافه شود،از نظر روانی بازار را ملتهب می کند.

سلام امینی،عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار نفت و گاز «انرژی امروز» در خصوص صرفه جویی در مصرف انرژی گفت: گرچه ما کشوری با منابع عظیم خدادادی،ذخایر زیرزمینی همچون نفت و گاز مواجه هستیم،اما این کاملا مشخص است که فقط مربوط به نسل فعلی نمی شود و نسل های آینده حق استفاده و بهره برداری از آن را دارند.

وی با بیان اینکه ما در حال حاضر از آن استفاده می کنیم اما در حالی که مسائل محیط زیستی را رعایت نمی کنیم گفت: به طوری که دائما مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل می شوند.

امینی خاطر نشان کرد: مااجازه تجاوز به حقوق نسل های آینده را نداریم و باید از جایگزین مناسب استفاده کنیم.

وی استفاده از  وسایل نقلیه که از سوخت های هیربدی و برقی دارند را یکی از راهکارهای صرفه جویی در انرژی و کاهش آلودگی هوا برشمرد.

عضو کمیسیون انرژی تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی را یکی دیگر از راهکار ها در کاهش مصرف دانست.

قیمت بنزین بالا رود، بازار ملتهب می شود

امینی در خصوص تصمیم مجلس در خصوص بالا نبردن قیمت بنزین گفت:بنزین یک شاخص است،اگر یک تومن به آن اضافه شود،از نظر روانی بازار را ملتهب می کند.

وی تصریح کرد، با توجه به شرایط عمومی کشور و مشکلات بیکاری و …فعلا این اجازه را به ما نمی دهد تا قیمت بنزین بالا رود اما در آینده بالا خواهد رفت.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه در حال حاضر نزخ بنزین در کشورهای همسایه،فوب خلیج فارس بالاتر از ایران است و ممکن است در آینده این قیمت بالاتر رود، گفت: ولی در شرایط فعلی به صلاح نیست.

قانون اجازه فروش بخشی از املاک را می دهد

امینی نیز در خصوص واگذاری دارایی های شرکت ملی نفت به طلبکاران گفت: قانون به سازمان ها این اجازه را می دهد بخشی از املاکی که دارند را بفروش برسانند و بدهی هایشان را پرداخت کنند یا تجهیزات جدیدی خریداری کنند.

گفتنی است پیش از این کمیسیون بازاریابی انجمن حفاری پیشنهاد واگذاری اموال شرکت ملی نفت بجای بدهی ها به پیمانکاران و شرکت های حفاری را داده بودند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن