تولید گازوئیل یورو4 در پالایش نفت اصفهان استقبال از نمایشگاه محیط زیست کمتر از دوره قبل است

رییس HSE شرکت پالایش نفت اصفهان با تاکید بر سرمایه‌گذاری صدها میلیارد دلاری این شرکت برای تولید بنزین سبز و رسیدن به تولید سوخت با استاندارد یورو پنج، گفت: پالایش نفت اصفهان تمام الزامات محیط زیستی را در بخش آب، هوا و بازیافت رعایت می‌کند و سال آینده موفق به تولید گازوئیل یورو4 می‌شویم.

سید احمد دزفولی در گفتگو با خبرنگار پالایش «انرژی امروز»، اظهار کرد: حدود 23 درصد فرآورده‌های نفتی کشور توسط شرکت پالایش نفت اصفهان، تولید می‌شود و این مجموعه، به عنوان یکی از صنایع استراتژیک در کشور مطرح است؛ پالایش نفت اصفهان همچنین در زمینه  حفظ و صیانت از محیط زیست که سرلوحه اصلی اش بوده، پروژه های زیادی را اجرا کرده است.

وی تصریح کرد: پالایشگاه‌ها صنایعی هستند که بالقوه می‌توانند آلاینده باشند اما شرکت ما با اقداماتی که در حوزه آب، هوا، بازیافت و پروژه های عظیمی که هر کدام میلیارد ها تومان سرمایه گذاری نیاز داشتند، انجام داده، توانسته کلیه الزامات محیط زیستی را رعایت کند.

رییس HSE شرکت پالایش نفت اصفهان اظهار کرد: ما جزو اولین شرکت‌های پالایشی در کشور هستیم که سوخت سبز و بنزین یورو 4 تولید کردیم و اکنون کیفیت بنزین تولیدی نزدیک به یورو5 شده است؛ روزانه حدود 13 میلیون لیتر بنزین سبز تولید می‌کنیم که به حدود 16 استان کشور ارسال می‌شود و با توجه به الزام قانونی مبنی بر توزیع بنزین یورو4 در کلان شهرها، بنزین تولیدی پالایشگاه اصفهان علاوه بر استان اصفهان در تهران، شیرازو سایر کلان‌شهرها ارسال می‌شود. برای تولین بنزین سبز صدها میلیون دلار سرمایه‌گذاری کردیم.

دزفولی با اشاره به پیگیری پروژه‌های بزرگ‌تر در شرکت گفت: در سال آینده کیفیت گازوئیل تولیدی پالایشگاه که ظرفیت آن روزانه 22 میلیون لیتر است به یورو4 می‌رسد و این فرآورده را نیز می‌توانیم به 16 استان ارسال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس اظهارارت رییس سازمان محیط زیست، حدود 78 درصد از سهم آلودگی هوا در کلان‌شهرها مربوط به خودرو است، گفت: بخشی از این سهم مربوط به سوخت و بخشی مربوط به خودرو است؛ اگر هردوبخش ارتقاء یابد، آلایند‌های کلان‌شهرها به سرعت کم می‌شود.

رییس HSE شرکت پالایش نفت اصفهان درمورد فعالیت های این پالایشگاه در حوزه کنترل فلرینگ، نیزگفت: چندین پروژه بزرگ در هشت سال اخیر در بخش کاهش گاز به فلر انجام شده و میزان آن را به حداقل رسانده‌ایم.

دزفولی درمورد میزان استقبال از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست، گفت: استقبالی که سال های قبل می‌شد، در روز نخست نمایشگاه سال جاری، ندیدیم، ما هم تعجب کردیم، باید صبر کنیم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن