وزارت نفت هیچ مکانیزم مشخصی برای پذیرش ایده های جدید ندارد فروش ایده نوین داخلی در کشور عراق

سید صالح هندی، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در حاشیه اولین جلسه راهبردی دومین المپیاد مهندسی نفت از رویکرد وزارت نفت در قبال پذیرش و انتقال ایده های نو و وضعیت صنعت حفاری انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار دانش و فناوری «انرژی امروز»، وی در واکنش به سخنان گارگزار حوزه نفت،گاز، پالایش و پتروشیمی ستاد ویژه فناوری نانو در خصوص عدم موفقیت این ستاد در انتقال فناوری های بومی و نوین خود به صنعت نفت گفت: متاسفانه در کشور ما وزارت نفت هیچ مکانیزم مشخصی برای پذیرش و جذب ایده ها و دستاورهای جدید ندارد.

وی با بیان اینکه متولی این موضوع به طور مستقیم وزارت نفت است ادامه داد: به خاطر دارم که زمان فعالیت خودم در پژوهشگاه نفت نیز این مشکل وجود داشت و ما برای انتقال و فروش یک محصول نوین در زمینه سیال حفاری مشکلات بسیار زیادی را در داخل کشور داشتیم و در نهایت مجبور شدیم محصول خود را در کشور عراق به شرکت هالیبرتون بفروشیم.

مهندس صالح هندی در ادامه افزود: در نظام پژوهشی سابق، متوسط زمان تایید یک طرح تا آغاز به کار آن در صنعت نفت حداقل دو سال زمان می برد که عملا در این مدت تکنولوژی عوض شده و ایده اعتبار سابق را نداشت.

مهندس صالح هندی درادامه اظهار کرد: بنده به عنوان نماینده مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، حمایت کامل خود را از ایده ها و دستاوردها حوزه اکتشاف را اعلام می داریم و امیدواریم در سایر بخش های نفت نیز این روند تسهیل یابد.

دکل های ما به دلیل کمبود تکنسین تعطیل می شود

مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران درباره مشکلات صنعت حفاری گفت: در عرصه کنونی تمرکز اصلی صنعت روی بعد فنی تکنولوژی و ابزار مورد استفاده در صنعت حفاری است درحالیکه مشکل اصلی این بسیار ابتدایی تر و در بخش مدیریت زنجیره تامین آن نهفته است.

سید صالح هندی ادامه داد: دکل های ما به دلیل کمبود گازوییل و یا نبود تکنسین مناسب تعطیل می شوند. حل این مسائل در برخی موارد برخلاف تصور نیاز به دانش فنی و مهارت پیچیده ای ندارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن